نیم روزی با سر آمدان صلح و آرامش
نیروی انتظامی استان ایلام با برگزاری همایش خیرین امنیت ساز ، سران ایلات وطوایف سراسر استان را گردهم آورد تا ازاین طریق بزرگترین تجمع خالقان امنیت وآسایش استان در معرض نمایش قرار گیرد
کد خبر: ۳۰۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 04 October 2016

تابناک ایلام::بزرگی و بزرگ منشی در وجود یکایک آنان موج می زند،چهره هایی که نقششان را در زندگی عشایری و قبیله ای استان نمی توان نادیده گرفت.

رد پایشان را می توان در هر نشستی که یه صلح و خون صلح می انجامد پیدا کرد، گنجینه های ارزشمندی که در جوامع طایفه ای و قبیله ای نظیر استان ایلام، امنیت و صلح به بود و نبودشان گره خورده است.

نبودشان نقمتی بزرگ بر امنیت و بودشان نعمتی عظیم بر صلح و آرامش و برقراری امنیت جامعه است. این گنجینه های بزرگ را باید غنیمتی کمیاب تلقی و از وجودشان حظ کافی برده  شود.

خضوع و خشوع در چهره های یکایک آنان کاملا هویداست. اینان با سپری کردن دورانی پر تلاطم، اینک با کوله باری از تجربه گرانسنگ به مرحله ای راه یافته اند که فرزندان این نسل می توانند از وجود پرمهرشان بعنوان معلمان تجربی بهره مند شوند.

در وجود هرکدام از این مهره های کلیدی می توان رگه هایی از غیرت و تعصب پیدا کرد، تعصب و غیرتی مثال زدنی که در هنگامه تهاجم همه جانبه دشمنان به کیان و آب و خاک این مرز و بوم،در اولین عملیات بزرگ مردمی و آزادسازی میمک توانستند اولین نمایش وحدت ایلی توام با تعصب انقلابی را به نمایش گذاشته واولین عملیات موفق این دوران طلایی را رقم بزنند.

اینک مصمم هستند با انبوهی از تجربه به عرصه خطیر دیگری گام نهند و در کسوت همان مرزداران سلحشور غیرتمندانه تعصب خود را در برقراری امنیت و آرامش مرزهای شرف و حیثیت استان به نمایش بگذارند.

براستی که امروز نیروی انتظامی  به نیکی این گنجینه ی ارزشمند را قدر دانسته و به خوبی به این نکته نایل آمده اند که آنان تا چه اندازه در تسهیل پیشبرد مأموریت های انتظامی در تأمین امنیت پایدار شهر ها و روستا ها و مناطق عشایری استان نقش آفرینی می کنند. پس بی مناسبت نبود تا در هفته ناجا نیم روزی را با این سرآمدان صلح و امنیت جامعه سپری کنند.

از این رو در ششمین روز از هفته ناجا فرماندهی انتظامی استان فرصت را غنیمت شمرده تا با برگزاری همایش بزرگ خیرین امنیت ساز، بزرگان، معتمدین و متنفذین استان ایلام را یکجا کنار هم بنشانند تا در این هفته که بنام نیروی انتظامی ثبت وضبط است ، از نقش بی بدیل آنان در کاهش ناامنی و نزاع ها و ارتقاء شاخص های امنیتی استان که حقیقتا سایر فاکتورهای توسعه به آن وابسته است، تجلیل به عمل آورند.

امروز سران طوایف وبزرگان ایلات مختلف استان در فضایی گرم وصمیمی در کنار پرسنل انتظامی استان جلوه ای بسیار زیبا وکم نظیر از تعامل وهمکاری درراستای پیشبرد ماموریتهای خطیر تامین امنیت مردم پایه در استان را به نمایش گذاشتند .اقدامی پسندیده ودر خور تحسینی که به عنوان الگویی ارزشمند وبا تعمیم آن به سراسرکشور ،می تواند به نام ایلامیان در کارنامه طلایی نیروی انتظامی وایلات سلحشور این استان به یادگار باقی بماند.

دبیر هیات صلح استان ایلام در حاشیه این همایش بزرگ درگفتگو با خبرنگار تابناک با اشاره  به نقش بزرگان ایلات وطوایف استان در تامین صلح وآرامش گفت:استان ایلام از ایلات وطوایف متعددی تشکیل شده است ،که بزرگان ،معتمدین ومتنفذین ایلات وطوایف سطح استان با تعامل وهمکاری با نیروی انتظامی ودستگاه قضایی زمینه ارتقاء شاخص های امنیتی استان وبرقراری صلح وآرامش در نقاط مختلف استان را فراهم آورده اند.
 
جبار کارزانی اظهار کرد:امروزبه مناسبت هفته نیروی انتظامی در اقدامی بی نظیر ،بزرگان ایلات وطوایف سطح استان در کنار فرماندهان انتظامی ومسئولین قضایی استان گرد هم آمده اند تا با حضور پررنگ خود جلوه هایی از غیرت وتعصب وهمچنین نقش ماندگار خود در حفظ آرامش استان در کنار پرسنل انتظامی استان را به نمایش بگذارند ،از سویی این حضور تجلی وحدت وبرادری اقوام وایلات مختلف استان خواهد بود.
 
کارزانی ادامه داد: نقش سران ایلات ومتنفذین استان در راستای ترویج فرهنگ صلح وسازش درسطح جامعه وهمچنین حذف پدیده اجتماعی مخربی تحت عنوان انتقام جویی برکسی پوشیده نیست واین همایش و دورهمی ها می تواند درتعمیم وتعمیق فرهنگ ایثار وگذشت در سطح استان نقش آفرینی کند.
 
این وکیل پایه یک دادگستری به تلاشهای سازنده سران ایلات وطوایف استان در مختومه نمودن پرونده های متعددقتل درسطح استان پرداخت وافزود: الحمدلله با تلاشهای هیات صلح وپیگیری ومساعدت مسئولان انتظامی وقضایی استان تاکنون7پرونده قتل عمد در سطح استان به صلح وسازش ختم شده است .از این تعداد پرونده تعداد 4فقره قبل از ورود به دستگاه قضایی وتعداد 3پرونده نیز پس از سیرمراحل قضایی در حالیکه پرونده ها در مرحله اجرای حکم اعدام بودند با تلاش شبانه روزی معتمدین ومتنفذین به صلح وسازش منتج شد .
 
کارزانی افزود: تلاشهای معتمدین استان، علاوه بر ختم پرونده های قتل در مواردی نظیر پیشگیری از نزاعهای دسته جمعی وفردی وهمچنین اختلافات خانوادگی وقومی ،نتایج بسیار ارزشمندی را به همراه داشته است که جا دارد از تلاشهای این عزیزان وهمکاری مجدانه دستگاه قضایی وانتظامی استان تشکر نماییم.
 
هیات صلح استان با 230عضو مرکب از 140عضو اصلی و60عضو عادی وهسته مرکزی 30نفره از بزرگان ،معتمدین ومتنفذین ایلات استان از سال 1390 با هدف ایجاد صلح وسازش وترویج فرهنگ ایثار وگذشت در سطح استان فعالیت خود را آغاز کرده است .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار