کد خبر: ۳۰۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 05 October 2016
هیات اقتصادی کشور کره با سفر به یاسوج و نشست با مسئولان کهگیلویه وبویر احمد فرصت های سرمایه گذاری در این استان را در زمینه های مختلف بررسی کرد

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در این نشست با اشاره به ظرفیت های بالای اقتصادی این استان بویژه در بخش آب گفت: این استان آماده جذب سرمایه گذاران خارجی است.
علی داودی مهر اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن یک درصد جمعیت و مساحت کشور، 20 درصد نفت و گاز، 10 درصد منابع آب و هشت درصد جنگلهای کشور، ظرفیت های بالایی برای جذب سرمایه گذاری خارجی دارد.
وی افزود: بسترهای مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی در این استان وجود دارد و مدیران ارشد کشوری و استانی بر استقبال و همکاری نزدیک با سرمایه گذاران داخلی و خارجی تاکید دارند.
وی به وجود چند طرح بزرگ و مهم آبی مانند سد تنگ سرخ و سد آبریز با هدف تامین آب آشامیدنی، کشاورزی، صنعت و تولید برق به عنوان بخشی از ظرفیت های جذب سرمایه گذاری خارجی این استان اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد به طرح آبرسانی به چهار شهر دهدشت، چرام، سوق و لنده و 350 روستای این مسیر از سد کوثر اشاره کرد و افزود: زمینه های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و اطمینان از بازگشت سرمایه درسطح این استان وجود دارد.
داودی مهر گفت: آماده همکاری و ایجاد ارتباط های درون استانی و ملی برای دستیابی سریع تر و بیشتر به تفاهم و رسیدن به نتیجه مشترک با سرمایه گذاران خارجی هستیم.
وی ضمن برشمردن دیگر فرصتها و زمینه های سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویر احمد گفت: این استان در تولید گیاهان دارویی، انرژی های بادی و خورشیدی و همچنین در بخش آب و اجرای طرح های سدسازی و آبرسانی ظرفیت بالایی دارد و آماده همکاری با سرمایه گذاران خارجی است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان با وجود قرار گرفتن در فهرست استانهای کمتر توسعه یافته، اما بسیار غنی است و اشباع نبودن زمینه های سرمایه گذاری در این استان، یک فرصت بی نظیر است.
نمایندگان شرکت های خارجی در این نشست با مسئولان اجرایی و اقتصادی کهگیلویه وبویراحمد درباره راهکارهای تقویت همکاری و انعقاد قرارداد بحث وتبادل نظر کردند.
این نشست بین نمایندگان یک هیات تجاری و سرمایه گذاری کره جنوبی با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، رئیس اتاق بازرگانی، مشاور استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، صنایع دستی، جهادکشاورزی و اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
نمایندگان شرکت های کره ای در این نشست برای همکاری در زمینه آموزش تجارت، سرمایه گذاری، آوردن سرمایه گذاران مختلف، سد سازی و انرژی های خورشیدی در کهگیلویه و بویر احمد اعلام آمادگی کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار