معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : تا صبح امروز 10هزار و 552 خانوار از مجموع 165 خانوار این استان در سرشماری اینترنتی شرکت کرده اند که امیدواریم در روزهای آینده این تعداد افزایش یابد.
کد خبر: ۳۰۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱ 05 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ رحمت اله قیصوری روز چهارشنبه در نشست خبری با موضوع سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95، اظهار کرد: هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهرماه سال جاری برای نخستین بار به 2 صورت اینترنتی و حضوری انجام می شود، یادآور شد: سرشماری اینترنتی از سوم تا 24 مهرماه و سرشماری حضوری از 25 مهر تا 25 آبان با مراجعه ماموران سرشماری به منازل مردم برگزار می شود.

وی خواستار مشارکت رسانه ها، خبرگزاری ها و مطبوعات در ترغیب و تشویق مردم به مشارکت در سرشماری اینترنتی شد و بیان کرد: جلب مشارکت مردم مصداق امر به معروف از سوی رسانه هاست.

سرپرست سازمان برنامه و بودجه و دبیر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 استان ایلام بر جمع آوری آمار درست به منظور برنامه ریزی دقیق برای آینده کشور تاکید کرد و افزود: رسانه ها باید مردم را از دادن اطلاعات اشتباه بر حذر دارند .

قیصوری اظهار کرد: آمار غلط باعث می شود برنامه ریزی ها پایه و مبنای درستی نداشته باشند و در آینده با مشکل مواجه شویم ضمن اینکه مراجع عظام تقلید نیز دادن اطلاعات غلط در سرشماری ها را حرام اعلام کرده اند.

وی یادآور شد: امسال مشارکت 40 درصد خانوارهای کشور در سرشماری اینترنتی هدف گذاری شده است که تحقق این هدف جایگاه نظام آماری و دولت الکترونیک کشورمان را در جهان ارتقا می دهد.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی باعث صرفه جویی در زمان و هزینه انجام سرشماری ها می شود، ابراز امیدواری کرد: با همکاری و مشارکت مردم دوره های بعدی سرشماری عمومی نفوس و مسکن به طور کامل به صورت اینترنتی برگزار شود.

هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس مسکن، مهر و آبان سال جاری در 2 مرحله انجام می شود، مرحله اول از سوم تا بیست و چهارم مهر است که در این مرحله برای اولین بار سرشماری به صورت اینترنتی انجام می شود و خانواده هایی که مایل باشند می توانند از طریق سامانه در سرشماری شرکت کنند.

مرحله دوم و اصلی سرشماری که به صورت عملیاتی میدانی صورت می گیرد از 25 مهر تا 25 آبان خواهد بود در این مرحله اطلاعات خانوارها توسط فرد آمارگیر جمع آوری شده و به صورت اینترنتی و با تبلت در سامانه ثبت می شود اما کسانی که پیش از این در سامانه اینترنتی اطلاعات خود را وارد کرده باشند فقط کد رهگیری را به فرد آمارگیر ارائه می دهند.

نتایج اولیه سرشماری یکم تا 15 دی ماه امسال و نتایج تفصیلی آن مردادماه سال آینده منتشر می شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار