مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی:
براساس فراخوان هفتم سازمان امور مالياتي کشور، کليه اشخاص حقوقي مشمول اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده شدند.
کد خبر: ۳۰۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 09 October 2016
به گزارش تابناک تبریز، غلامرضا شریفی، مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی گفت: در مرحله هفتم فراخوان ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده، کليه اشخاص حقوقي باقيمانده که موضوع فعاليت آنها عرضه کالا و خدمات و همچنين واردات کالا مي باشد، براي ثبت نام در نظام ماليات بر ارزش افزوده و اجراي اين قانون از ابتداي مهرماه فراخوان گردیدند.

وی افزود: کليه اشخاص حقوقي فعال با هر حجم از فروش و يا درآمد از کالا و خدمات که به موجب فراخوان هاي قبلي تاکنون براي اجراي قانون فراخوان نشده اند، طي اين مرحله مکلف به ثبت نام در نظام ماليات بر ارزش افزوده و اجراي اين قانون از ابتداي مهرماه امسال می باشند.

        شریفی با بيان اينکه، براساس اختيارات حاصل از مقررات ماده «18» قانون ماليات بر ارزش افزوده، فعالان اقتصادي عرضه كننده كالا و ارائه دهنده خدمات مشمول مرحله هفتم ثبت نام نظام ماليات بر ارزش افزوده به منظور آموزش و اجراي مقررات موضوع اين قانون فراخوان شده اند، عنوان داشت: اشخاص حقوقي كه بعد از تاريخ اجراي فراخوان نيز ايجاد، تأسيس و به ثبت مي‌رسند و يا شروع به انجام فعاليت مي‌كنند، در صورت فعاليت با هر حجم از فروش و يا درآمد حاصل از كالا و خدمت، از اولين دوره مالياتي بعد از شروع فعاليت مشمول اجراي اين قانون مي‌باشند.

وي افزود: براساس ماده 12 قانون ماليات بر ارزش افزوده، اشخاص حقوقي که در زمينه عرضه کالا و ارايه خدمات معاف و همچنين واردات آنها فعاليت دارند، الزامي به ثبت نام در نظام ماليات بر ارزش افزوده ندارند.
         شریفی، در خصوص زمان اجراي قانون توسط گروه هفتم مشمولان فراخوان شده گفت: اشخاص حقوقي مشمول اين فراخوان، از اول مهرماه سال جاري، مكلف به اجراي تمامي تكاليف مقرر در قانون از جمله وصول ماليات و عوارض ارزش افزوده از خريداران، ارائه اظهارنامه و واريز ماليات و عوارض بر ارزش افزوده به حساب‌هاي تعيين شده از سوي سازمان امور مالياتي كشور شده اند.

وي خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادي فراخوان شده باید با مراجعه به سامانه عمليات الکترونيکي ماليات بر ارزش افزوده به نشاني www.evat.ir نسبت به ثبت نام در اين نظام مالياتي اقدام نمایند.
برچسب ها: مالیات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار