کد خبر: ۳۱۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳ 14 October 2016
به گزارش تابناک یزد،سرپرست جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین وجود دارد، از اعزام آمبولانس‌های هلال احمر یزد به مناطق مرزی کشور خبر داد.

 عباس احدپور  در جلسه کمیته امداد و نجات ستاد اربعین استان یزد با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین یکی از بزرگترین برنامه های مسلمانان به ویژه مردم ایران است، اظهار داشت: هلال احمر استان یزد نیز همگان با هلال احمر کل کشور و دستگاه‌های امدادرسان، آماده خدمت رسانی به زائران حسینی است.

وی عنوان کرد: مصوبات جلسات کمیته امداد و نجات ستاد اربعین جمع بندی شده و به مرحله اجرا در می آید که یکی از این مصوبات، اعزام پنج دستگاه آمبولانس به مناطق مرزی کشور بوده است.

احدپور همچنین با اشاره به نیاز به تیم پزشکی در پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در استان یزد در فاصله زمانی ورود و خروج زائران اربعین بیان کرد: با بسیج جامعه پزشکی در این زمینه هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

وی در مورد برنامه ریزی های انجام شده برای اسکان نیز بیان کرد: پیش بینی های لازم برای اسکان اضطراری در حسینیه‌ ها و تکایا، و اماکن عمومی نظیر سالن‌های ورزشی و ... صورت گرفته و پارک‌ها نیز با همکاری شهرداری‌ها به همین منظور آماده سازی می شوند.

احدپور با اشاره به پیشنهاد ارائه شده از سوی جمعیت هلال احمر استان یزد در مورد به کارگیری مترجم بیان کرد: سال گذشته با توجه به اینکه زائران پاکستانی در مسیر تصادف کردند و استان یزد انتقال داده شدند، در زمینه مترجم به شدت با مشکل مواجه بودیم که امسال پیشنهاد شده پیش بینی های لازم در این زمینه انجام شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گفت: بر اساس نظر کمیته امداد و نجات ستاد اربعین حسینی، قرار است حج و زیارت استان یزد به تمام کاروان ها در مورد تزریق واکسن مننژیت توصیه های لازم را داشته باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار