کد خبر: ۳۱۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 16 October 2016


سرپرست معاونت استانداری البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: این شهرستان درتمام حوزه های پسماند اعم از شهری ، پزشکی، صنعتی و ویژه نیازمند فرهنگ سازی است.

به گزارش ایرنا علی قنبرزمانی روز شنبه در کارگروه پسماند کرج افزود: برای دستیابی به شهری پاک و افزایش رضایت شهروندان، پیگیری مصوبات جلسات این کارگروه مهم در موعده مقرر خود انجام می شود.

وی ادامه داد: برای داشتن شهری سالم و توسعه یافته، باید اقدامات فرهنگی صورت پذیرد و حفاظت از محیط زیست در شهروندان نهادینه شود تا شاهد کاهش هدر رفت سرمایه های ملی و تخریب محیط زیست باشیم.

سرپرست فرمانداری کرج نسبت به تخلیه خاک و نخاله های ساختمانی در خارج از مراکز دفع و پردازش پسماندهای عمرانی به متخلفان هشدار داد.

وی اضافه کرد: طبق قانون مدیریت پسماند افرادی که در مکان های ممنوع، نخاله تخلیه می کنند، متخلف محسوب شده و طبق قانون با آن ها برخورد می شود.

قنبرزمانی گفت: متاسفانه برخی از خودروهای حمل ضایعات و نخاله های ساختمانی برای تخلیه پسماندهای عمرانی و ساختمانی در حاشیه کمربندی ها، معابر کم تردد و در مجاورت پل ها و زیر گذرهای شهری اقدام می کنند که برای مقابله با این وضعیت، گشت های سازمان مدیریت پسماند شهرداری با هماهنگی ماموران نیروی انتظامی و ضابطان قضایی بر اساس مصوبات و قوانین جاری مانند مواد 16 و 20 قانون مدیریت پسماندها برای اعمال قوانین و برخورد با متخلفان و معرفی آن ها به مراجع قضایی اقدام می کنند.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 20 قانون مدیریت پسماندها، خودروهای تخلیه کننده در اماکن غیرمجاز علاوه بر مجازات های ذکر شده در قانون، به یک تا 10 هفته توقیف محکوم می شوند.

قنبرزمانی ،همچنین کنترل تردد کامیون های حمل نخاله و تجهیز آنها به GPS را از راهکارهای مفید برای نظارت بر موضوع پسماند های عمرانی و ساختمانی عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار