کد خبر: ۳۱۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 16 October 2016


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز گفت: 340 نیازمند جویای کار در این استان از دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان البرز،‌ علی سالارکیا افزود: توانمندسازی اقتصادی مددجویان تحت حمایت از طریق اشتغال و خودکفایی، همواره به عنوان اصلی‌ترین هدف کمیته امداد مطرح است.

وی ادامه داد: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از طریق مشاوره شغلی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی انجام و هر ساله تعدادی از مددجویان با این شرایط صاحب شغل می‌شوند.

سالارکیا گفت: طرح‌های اشتغال براساس استعداد و توانایی‌های فردی مجریان و با ارایه آموزش‌های فنی، تخصصی و مهارت‌آموزی به آنان اجرا می‌شود و نقش به‌سزایی در خودکفایی جامعه هدف دارد.

وی تأکید کرد: کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه برای کارفرمایان و دفاتر کاریابی و فراهم‌سازی زمینه اشتغال مددجویان مورد حمایت، بسته‌های تشویقی در نظر گرفته است که مطابق آن، طی سال اول تمام هزینه حق بیمه سهم کارفرما به سازمان تامین اجتماعی و در سال دوم نیمی از حق بیمه، برابر حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده از سوی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی، پرداخت می‌شود.

سالارکیا خاطرنشان کرد: دانش فنی و مهارت‌های حرفه‌ای کلید اصلی موفقیت در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌رود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز تاکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به صورت کوتاه مدت و بلند مدت، با توجه به محوری بودن نقش توانمندی خانواده‌های محروم و کم بضاعت به عنوان گامی موثر برای جهش این افراد در میدان اقتصادی با جدیت در حال انجام است.

سالارکیا افزود: بودجه مورد نیاز جهت اجرای طرح‌های اشتغالزایی، از محل اعتبارات بانک‌ها و همچنین اعتبارات کمیته امداد تامین و پرداخت می‌شود.

وی در ادامه آمادگی کمیته امداد استان البرز را برای مشارکت صاحبان صنایع، مشاغل و اصناف در خصوص ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و نیازمندان تحت حمایت و غیر تحت حمایت اعلام کرد و گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در صورت دریافت تسهیلات اشتغال و رسیدن به مرحله کسب استقلال اقتصادی به تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار