دو دروازه‌بان حاضر در اردوی تیم ملی را می‌توان بهترین گلرهای حال حاضر لیگ شانزدهم دانست، بیرانوند و اخباری در 8 بازی پرسپولیس و تراکتورسازی توانستند بهترین آمار را از خود به‌جا بگذارند.
کد خبر: ۳۱۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 16 October 2016
دو دروازه‌بان حاضر در صدر جدول بهترین دروازه‌بان های لیگ برتر، بیشترین کلین شیت را هم از آن خود کرده‌اند و تا پایان بازی‌های هفته هشتم بیشترین امتیاز را در بین سایر دروازه‌بان‌ها به‌دست آورده‌اند.  

با بررسی بهترین دروازه‌بان های حاضر در لیگ شانزدهم همراه "ورزش سه" باشید:

 

اول –  علیرضا بیرانوند، پرسپولیس

 

 

گلر لرستانی پرسپولیسی‌ها، علاوه بر حضور درخشان در بازی‌های تیم ملی، در بازی‌های این تیم نیز مؤثر ظاهر می‌شود، وی در 8 بازی سرخ پوشان در لیگ شانزدهم تنها دو بار دروازه خود را بازشده دید و با میانگین 360 دقیقه، بیشترین زمان را دربسته نگه داشتن دروازه را از آن خودکرده است. بیرانوند با 6 کلین شیت، در این آیتم نیز سرآمد باقی گلرهای لیگ است و این روزها با عملکرد خوب خود در عرش سیر می‌کند.

 

دوم –  محمدرضا اخباری، تراکتورسازی

 

 

گلر جوان تراکتوری‌ها در ادامه درخشش خود در لیگ گذشته، امسال نیز توانسته به خوبی از دروازه تیمش حفاظت کند. اخباری که یکی از پایه‌های ثابت اردوهای اخیر تیم ملی است در 8 بازی تراکتوری‌ها در لیگ شانزدهم تنها 4 بار دروازه خود را بازشده دید و با ثبت 5 کلین شیت در رده دوم قرار دارد، اخباری هر 180 دقیقه یک بار دروازه خود را بازشده می‌بیند و ازنظر آمار زمانی نیز موفق شده به خوبی عمل کند.

 

سوم –  فرناندو ده خسوس، گسترش فولاد

 

 

دروازه‌بان برزیلی گسترشی‌ها که فصل پیش توانست عنوان بهترین دروازه‌بان را از آن خود کند، آرام آرام خود را به صدر نزدیک می‌کند، البته در آمار مربوط این گلر، بازی تبریزی‌ها در برابر پدیده محاسبه نشده است و در 7 دیداری که خسوس برای تیمش به میدان رفته 4 بار دروازه خود را بازشده دید و در 3 بازی توانست دروازه خود را بسته نگه دارد، گلر برزیلی گسترشی‌ها ازنظر زمانی نیز هر 157.5 دقیقه یک بار دروازه خود را بازشده می‌بیند.

 

سوم –  الساندرو فیلیپ، سایپا

 

 

بدون تردید یکی از پدیده‌های لیگ شانزدهم دروازه‌بان برزیلی سایپاست، او که امسال برای اولین بار پا به فوتبال ایران گذاشته است توانسته عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد و به‌غیراز 24 دقیقه که به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و در تمام بازی‌های تیمش حضور داشت، گلر برزیلی سایپا تاکنون 5 بار دروازه خود را بازشده دید و در دو دیدار دروازه خود را بسته نگه داشت، البته فیلیپ یکی از دو دروازه‌بانی است که توانسته اقدام به مهار ضربه پنالتی کند. دروازه‌بان نارنجی پوشان ازنظر زمانی نیز 137.2 دقیقه توانسته دروازه خود را بسته نگه دارد.

 

چهارم – رشید مظاهری، ذوب‌آهن

 

 

دروازه‌بان ذوبی‌ها در دربی اصفهان موفق شد عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد و صعود در جدول دروازه‌بان‌ها را آغاز کند، مظاهری که دو دیدار ذوب آهن را به دلیل مصدومیت از دست داد در 6 دیداری که برای این تیم به میدان رفته 5 بار اسیر مهاجمان حریف شد و 2 بار نیز اقدام به کلین شیت کرد. وی این روزها یکی از دروازه‌بان‌هایی است که ازنظر زمانی نیز به خوبی عمل کرده و موفق شده متوسط زمانی بسته نگه‌داشتن دروازه خود را به 108 دقیقه برساند.

 

انتخاب ویژه – وحید طالب لو، فولاد خوزستان

 

 

گلر سابقاً استقلالی و تازه فولادی شده فوتبال ایران پس از پیوستن به تیم جدیدش موفق شده بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد، وحید طالب لو گویی که تصمیم گرفته بازهم به دوران اوج خود بازگردد در سه دیداری که برای فولادی‌ها به میدان رفته است موفق شده 3 کلین شیت به‌جا بگذارد و با 270 دقیقه بسته نگه‌داشتن ممتد دروازه خود، آمار خیره کننده‌ای از خود به‌جا بگذارد. البته اگر تنها دیدار این دروازه بان برای فولادی‌ها در جام حذفی را هم به‌حساب بیاوریم باید تعداد کلین شیت های این دروازه‌بان را عدد 4 بدانیم. البته وحید طالب لو به دلیل اینکه در کمتر از نصف بازی‌های فولاد برای این تیم به میدان رفته هنوز به جدول اصلی وارد نشده است.

 

توضیح 1: دروازه‌بان‌ها به ازای هر کلین شیت، نیم امتیاز و هر مهار ضربه پنالتی یک امتیاز مثبت به‌دست می‌آورند، اگر گلری موفق به ارسال پاس گل مستقیم نیز شود یک امتیاز مثبت دریافت می‌کند که تاکنون حسن هوری این اتفاق را به ثبت رسانده است.

توضیح 2: گلرهای حاضر به ازای هر گل خورده نیم امتیاز منفی دریافت می‌کنند.

توضیح 3: دروازه‌بان‌هایی که در بیش از نیمی از بازی‌های تیمشان به میدان بروند می‌توانند در جدول اصلی و در غیر این صورت در جدول فرعی حضور پیدا می‌کنند.

 

ورزش3

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار