فرماندار سلماس از قول مساعد مدیرعامل قطار آذربایجان برای راه اندازی مجدد خط فرعی قطار ریل باس این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۱۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲ 18 October 2016
 مسعود حاجی علیلو در نشست خبری با اصحاب رسانه و فعالان مجازی سلماس با اعلام این خبر گفت:4هفته قبل قطار ریل باس مسیر فرعی سلماس به طور آزمایشی راه اندازی شد و مقرر شد در دوساعت حرکتی سرویس بدهد. 

 

وی افزود: در کشور به غیر از استان تهران در هیچ نقطه ای برای قطار مسیر فرعی درنظر گرفته نشده و راه آهن تبریز به جهت رفت و آمد سریع و راحت دانشجویان یک مسیر فرعی برای شهرستان های شبستر، سلماس و خوی تا مرز رازی باز کرد که جمعیتی بالغ بر ۸۰۰هزار نفر را تحت پوشش قرار بدهد.

حاجی علیلو تصریح کرد: حرکت قطار در این مدت نمایشی و آزمایشی بود و با توجه به تعطیل بودن دانشگاه ها هرچندکه نتیجه آزمایشات اولیه کمی ضعیف بود و موقتا قطار از خط خارج شد ولی طی دیداری که مدیرعامل قطار آذربایجان داشتیم، ایشان قول مساعد دادند این خط فرعی مجددا راه اندازی شود.

فرماندار سلماس با اشاره به استهلاک خطوط ریلی سلماس خاطرنشان کرد: با توجه به منافع اقتصادی مسیر ریلی برای منطقه ویژه اقتصادی سلماس و جذب سرمایه گذاران برای صادرات محصولات خود از این مسیر به اروپا، افزایش تردد قطار در این مسیر ریلی کم کم توجه ها را به ترمیم و بازسازی این مسیر ریلی قدیمی که در زمان پهلوی احداث شده، جلب خواهد کرد و به نوعی رونق اقتصادی منطقه را نیز در پی خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار