رییس مرکز بهداشت غرب اهواز :
همایش پلیس، امنیت و اصناف، در سالن اجتماعات هتل پارس اهواز برگزار شد و سرهنگ حیدری- سرپرست پلیس امنیت عمومی استان خوزستان، فرزاد فرهادی راد -رییس دادگاه انقلاب اهواز، مهندس مهرداد شریفی-رییس مرکز بهداشت غرب اهواز سخنرانان جلسه بودند
کد خبر: ۳۱۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ 24 October 2016
مهندس شریفی، در آن همایش بیان کرد: خطر قلیان شاید بیشتر از داعش باشد. جمله ای که تیتر خبر بسیاری رسانه ها قرار گرفت و در فضای مجازی، دهان به دهان گشت.

در مجالی کوتاه پس از جلسه مسوولان واحدهای ستادی با مهندس شریفی ، در مورد همایش پلیس، امنیت و اصناف و بازتاب خبری آن به گفتگو نشستم.

آقای مهندس ارزیابی شما از  همایش پلیس، امنیت و اصناف چیست ؟

- همایش بسیار خوب و پرباری بود. دعوت از یک کارشناس بهداشت، نشان از اهمیت و اعتبار حوزه سلامت  و نیز  تعامل سازنده وارتباط موثر دو مقوله سلامت و امنیت به عنوان حیاتی ترین نیازهای بشر دارد.

 

-  بازتاب خبری همایش هم جالب بود!

 

-  گفتم خطر قلیان شاید بیشتر از داعش باشد و تیتر شد. با توجه به اینکه قلیان و مواد دخانی، کیان خانواده را نشانه می گیرد و ارزشها را در جامعه و خانواده کمرنگ می کند، خطر قلیان شاید بیشتر از داعش باشد. گسترش هردو پدیده ، ناشی از نادانی، ناآگاهی و غفلت است. و اینکه متاسفانه ظلم مضاعف در هر دو، متوجه زنان و دختران است! ظلمی که نادانی و ناآگاهی تحمیل می کند. خیلی تاسف بار است که  در پارک های همین شهراهواز،  شاهد قلیان کشیدن دختران دانش آموز پس از تعطیلی مدارس باشیم . در قهوه خانه های شهر که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود، به راحتی علاوه بر مصرف قلیان، انواع مواد مخدر در اختیار جوانان قرار می گیرد. بهترین ویترین های مغازه ها و سوپرمارکت ها در اختیار سیگار و ابزار آلات مصرف قلیان است.

 

- حل مساله در گرو  تعامل گروهی است

قطعا همینطور است. علاوه بر همه ارگانها، سازمانها و نهادها، مقابله با این معضل نیاز به مشارکت های مردمی دارد که متاسفانه در استان ما به این موضوع کمتر توجه شده است. تاکنون ۲۴۰ هزار قلیان جمع آوری شده است اما متاسفانه به دلیل دسترسی آسان، مجدداً جایگزین می شود. مسوولین باید با دقت و هوشیاری و برنامه ریزی دقیق ، کار را پیش ببرند. اما مشارکت مردم هم لازم است. باید گروههای خودیار و همیار تشکیل شود و به موازات ارتقای آگاهی ، کار فرهنگی انجام شود. عوامل اجتماعی موثر در رواج این پدیده مخرب نیز بررسی، تعدیل و تا حد ممکن مرتفع گردد.

ضمن انجام کار کارشناسی بطور مستمر ، باید راهکارها بروز رسانی  شود و شیوه های خلاقانه برای  مواجهه و کنترل این معضل ، ابداع و تدوین گردد.


منبع: تابناک
برچسب ها: مرکز بهداشت غرب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار