کد خبر: ۳۱۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳ 26 October 2016

مجتبی رحماندوست در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در ابتدا قانون خدمت رسانی به ایثارگران به صورت آزمایشی اجرایی شد، افزود: این قانون در دوم دی 1391 در مجمع تشخیص مصلح نظام به تصویب رسید که در دی ماه سال جاری اجرای آزمایشی آن به اتمام می رسید لذا بر اساس همین امر نمایندگان دائمی شدن قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران را در لایحه احکام دائمی شدن برنامه های توسعه تصویب کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم، ادامه داد: در مجلس قبل چندین بار تذکراتی داده شد مبنی بر آنکه تا زمانی قانونی دارای اعتبار است که هنوز از مدت اجرای آن نگذشته و لذا زمانی که از این دوره گذشت نمی توان آن را تمدید کرد زیرا فردای اتمام قانون، دیگر قانونی وجود ندارد که بخواهیم آن را تمدید کنیم و در این شرایط باید کل قانون از ابتدا در صحن تصویب شده تا اعتبار جدید پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: واقعیت آن است که برای اجرای این قانون محدودیت وجود داشت زیرا مهلت آزمایشی آن درحال اتمام بود حال به نظر می رسد نمایندگان فعلی در مجلس بعد از دائمی کردن این قانون به دنبال اصلاحاتی در آن هستند که نیاز است دولت با همراهی مجلس لایحه ای را در این زمینه به مجلس ارایه کند.

وی یادآور شد: قبل از سال 95، دولت لایحه دائمی شدن برنامه های توسعه را ارایه کرد که یکی از بند های آن دائمی شدن قانون خدمات رسانی به ایثارگران بود اما برای نخستین بار شورای نگهبان کل مصوبه مجلس را برگرداند هر بار هم مجلس می خواست اقدامی انجام دهد بنیاد شهید عنوان کرد که این نهاد در تلاش است تا در این زمینه لایحه ای به مجلس ارایه کند درحالی که در اصل بنیاد شهید دغدغه ای هم برای ارایه این لایحه نداشت.

رحماندوست با بیان اینکه نباید ایثارگران را با خلا قانونی مواجه کرد، افزود: دائمی شدن این قانون، اقدامی حمایتی برای ایثارگران است که باید برخی از مواد آن نیز مورد اصلاح قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم، گفت: از ابتدا قرار بود آیین نامه 16 ماده این قانون از سوی دولت ابلاغ شود اما همچنان حدود 10 ماده آن، آیین نامه ندارد چراکه دولت معتقد است این مواد بار مالی داشته و دولت قادر به اجرا نیست که این موارد نیز باید مورد پیگیری قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار