مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از وقوع پدیده نادر جوی وارونگی هوا در استان خبر داد و گفت: بارش شدید برف در استان اردبیل همراه با رعد و برق و بارش باران بود که در ۳۰ سال گذشته بی سابقه است.
کد خبر: ۳۱۸۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 27 October 2016

حدود ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه، در عین حالیکه برف شدیدی می‌بارید، نور عجیب و غرش بلند رعد و برق شهروندان را حیرت‌زده کرد.

علی دولتی مهر تصریح کرد: بارش شدید برف در استان اردبیل همراه با رعد و برق و بارش باران بود که در ۳۰ سال گذشته بی سابقه است.

وی افزود: در پی بارش برف سنگین در اغلب مناطق استان اردبیل شهروندان صدای مهیب رعد و برق را تجربه کردند و امروز بعد از توقف بارش برف شاهد بارش باران هستیم.

13

 

مدیر کل هواشناسی استان با تاکید به اینکه بیشترین بارش ها با ۴۸ سانتی متر در سرعین، ۴۴ سانتی متر در نیر و ۳۷ سانتی متر در اردبیل گزارش شده است، تاکید کرد: بارش ها عصر امروز در جنوب استان تشدید می شود.

دولتی مهر با تاکید به اینکه بیشترین بارش در گرمی، ویلکیج نمین و کوه های باغرو اتفاق خواهد افتاد، ادامه داد: فردا قبل از ظهر نیز بارش در مناطق مرکزی ادامه خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی استان با اشاره به اینکه در تمامی گردنه ها پیش بینی نقطه ای هواشناسی انجام می شود، تاکید کرد: انتظار می رود فردا در برخی گردنه ها کولاک با ۴۰ کیلومتر بر ساعت تجربه شود.

وی در خصوص درخواست ادارات برای پیش بینی جزئی تر شرایط جوی ادامه داد: هر چند امکان این پیش بینی وجود دارد اما با محدودیت منابع مواجه هستیم و پیش بینی نقطه به نقطه نیازمند اعتبارات ویژه است.

دولتی مهر با تاکید به کاهش دما بین منفی پنج تا منفی ۱۰ درجه متذکر شد: نقشه های هواشناسی خروج سامانه از عصر فردا را پیش بینی کرده است.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
لطف کنید این متن رو منتشر کنید و برای مسئولین محترم استانداری و فرمانداری و شهرداری و مدیریت برق و راهنمایی و دانندگی نیز ارسال نمایید:
با سلام، شهر اردبیل از مشکلات زیادی رنج میبره برای مثال میتوان گفت که اردبیل شبها شهر بسیار تاریکی است تمام خیابانها تاریک و چراغها بسیار کم و کم نور است خیابان ارتش جزو یکی از این خیابانهای بیشمار است که طرف دیگر خیابان اصلا دیده نمیشود و اگر در شب چیزی به زمین بیفته پیدا کردنش نیاز به چراغ قوه داره، مخصوصا زمانیکه مغازه ها هم میبندند نور علی نور میشود، باید پیاده رو هم مثل خیابان چراغ نصب بشه مثل خیابان باکری تا پمپ بنزین که واقعا زیباست. سطح شهر سطل زباله برای عابرین ندارد فقط سر کوچه ها سطلهای بزرگی که مختص زباله های منازل است که در تابستان از بس بو میدهند که نمیشه نزدیکشون شد ولی تا دلتون بخواد صندوق صدقه وجود داره به خدا به پایه همین صندوقها میشه سطل نصب کرد به خاطر همین مردم همه زباله ها رو به زمین میاندازند والله من خودو توی جیبم نگه میدارم تا برسم خونه و بیندازم سطل زباله!! پروژه پل قدس هم که نیمه کاره مانده و خدا میدونه تا کی خروجی و ورودی ایستگاه سرعین به چهارراه حافظ با بار ترافیکی بالا ((تنگ)) خواهد ماند یعنی مسئولان واقعاً نمیدانند این قیمت رو نمیتوانند تا شروع فصل سرما تمام کنند پس چرا شروع کردند؟؟ اول داخل رودخونه رو تمام کنند بعد قسمتهای دیگه رو شروع کنند، امیدوارم تا افق سال 1410 تمام شود که فکر نکنم. به نظر تعویض سالانه جداول و جوبها منافع مال زیادی برای بعضی ها دارد که به موقع انجام شده و تمام میشود. بسیاری از چراغهای اتوبان سرعین چند سالی است خاموشه، نمیدونم مسئولین واقعاً نمیبینن؟ این اتوبان ورودی شهر اردبیله مثلا، که ادعا داریم داره کلانشهر میشه؟ یا ورودی از جاده سرچم که واقعا آسفالتش داغون و تاریکه، شما رو به جدتون آبروی اردبیل رو بیش از این نبرید، اردبیل از خیلی خیلی از شهرها عقب مونده همه اش هم به خاطر مدیریت نامناسب مسئولینه واقعا لیاقت ما بیشتر از این حرفهاست.
پیاده رو خیابان ارتش تا میدان بسیج هم که پارکینگ و کارواش برای نمایشگاه دارهای اتومبیل شده، زن و بچه مردم و حتی خود آقایان نیز نمیتونن رد بشن از بس سد معبره و متلک های ناجور از اغلب افراد نا محترم نمایشگاههای اتومبیل شنیده میشه که واقعا شرم داره و به ناچار از خیابان عبور و مرور میکنن، بنده خودم دهها بار به 110 و 120 زنگ زدم و اعتراض کردم ولی هیچ توجهی نمیشه واقعاً در حالیکه باید هر اتومبیلی که در پیاده رو نگهداشته میشه 400000 ریال توسط راهنمایی و رانندگی جریمه بشه.
حوض داخل میدان شریعتی نیز یکی از معضلات هستش که جلبک میبنده در حالیکه با مقداری پودر کلر قابل حلله. تا جلبک نتونه رشد کنه و رسوب هم نبنده.
این اتوبوسهای اردبیل هم به نظر برای مناطق مرکز اردبیل خیلی بزرگن و تصادف ساز، میشه به جاشون از اتوبوسهای کوچک که کمی از مینی بوس بزرگترن استفاده کرد، در باکو هم به وفور دیده میشوند، در ضمن اکثر اتوبوسها هم وحشیانه و با سرعت بالا رانندگی میکنن، تاکسی ها هم مثل تله کابین میمونن که در مسیر حرکت فرقی نمیکنه در چه لاینی باشند توقف کرده و مسافر سوار و پیاده میکنن و واقعا باعٍث آزردگی خاطر بقیه راننده ها هستند
با تشکر
یکی از همشهریان اردبیلی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار