معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام ؛ کاهش آمار خودکشی در استان، این موضوع را از عوامل نگرانی مسئولان در سال های گذشته دانست و گفت: در سایه تلاش های صورت گرفته و با بهره گیری از نظرات کارشناسی مراکز علمی و دانشگاهی با کاهش 13 درصدی خودکشی در استان روبرو هستیم.
کد خبر: ۳۱۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 28 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حسین کلانتری شامگاه پنجشنبه در نشست استانداران ایلام از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون اظهار کرد: دولت این تفاهم نامه ها با استان های دیالی، واسط، بابل و میسان منعقد شده و انعقاد 2 تفاهم نامه همکاری با استان های کربلا و نجف نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به صدور مجوز برای فعالیت احزاب شناسنامه دار در این استان افزود: تا اوایل دولت یازدهم تنها 9 مورد صدور مجوز در این بخش صادر شده بود اما از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون 8 مجوز رسمی برای احزاب شناسنامه دار در استان صادر شده که با مجموع مجوزهای دوره های قبلی برابری می کند.

کلانتری از برگزاری 42 کنسرت موسیقی و 35 مورد سخنرانی مقامات سیاسی، حزبی و دانشگاهی در این استان طی سه سال اخیر خبر داد و یادآور شد: اجرای این برنامه ها در کمال آرامش و امنیت، نشان دهنده نشاط سیاسی و فرهنگی و تعامل همه جانبه مسئولان این استان است.

وی از رشد 171 درصدی سازمان های مردم نهاد در استان ایلام نیز خبر داد و تاکید کرد: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید 36 سازمان مردم نهاد جدید در این استان فعال شده اند.

معاون استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به بحث انتخاب فرمانداران و بخشداران اشاره کرد و افزود: این اتفاق مهمی بود و مدیریت ارشد استان هزینه بسیار سنگینی در این خصوص پرداخت کرد تا فرمانداران از میان نیروهای مجرب وابسته به وزارت کشور باشند.

کلانتری با اشاره به پیشرفت در حوزه شاخص های امنیتی استان ایلام اضافه کرد: در حوزه عمران مرز گام های بلندی برداشته شده است ضمن اینکه کار بسیار مهم این حوزه طرح انسداد مرز بود که مبنای کار شورای عالی امنیت کشور قرار گرفت.

وی انتخاب مرز مجاز هوایی استان ایلام را از دیگر اقدام های مهم در سه سال اخیر برشمرد و افزود: این اقدام سه بار در کارگروه شورای امنیت کشور رد شده بود که سرانجام با تلاش های مدیریت ارشد استان به تصویب رسید و تلاش می کنیم تا قبل از ایام اربعین امسال پرواز ایلام - نجف از طریق فرودگاه شهدای ایلام راه اندازی شود.
هیات 12 نفره استانداران ایلام از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، روز پنجشنبه به دعوت محمدرضا مروارید استاندار فعلی ایلام به این استان سفر کردند.

حضور در آرامستان بهشت رضا (ع) و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بازدید از چند طرح عمرانی بزرگ و مهم شهرستان مرزی و همچنین پایانه مرزی مهران و برگزاری نشست مشترک با مسئولان اجرایی این استان از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این سفر 2 روزه است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار