استاندار البرز با اشاره به تشکیل نشست جذب سرمایه گذاران اقتصادی که در معاونت ریاست جمهوری تدارک دیده شده است، تأکید کرد: مدیران استان طی در فرصت دو روز باقی مانده نسبت به هماهنگی برای حضور در این نشست ویژه برای جذب سرمایه گذاران استفاده کنند.
کد خبر: ۳۱۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 29 October 2016
سید حمید طهائی صبح شنبه 8 آبان در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن شهدای دولت برگزار شد،ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز شهادت دانش آموز دلاور؛"محمدحسین فهمیده" و با خاطرنشان کردن تعبیر امام راحل (ره) گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی شهید فهمیده را رهبر نامیده اند و این بسیار ارزشمند است که مدال افتخار این شهید برسینه کشور ما و بویژه شهر کرج است.

وی با اشاره به اینکه شهید دانش آموز فهمیده راه جاویدانی را طی کرد تصریح کرد: خداوند به همه ما توفیق بدهد با تمام عظمت و بزرگی راه آن شهید را ادامه دهیم و جوانان شهید فهمیده را الگو و اسوه خود قرار دهند.

مقدمات سفر هیات دولت مهیا می شود

عالی ترین نماینده دولت در استان ادامه سخنان خود را به سفر ریاست جمهوری اختصاص داد و گفت: هر چند تاریخ دقیق سفر دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری به استان قطعی نشده است اما البرز آخرین سفر هیات دولت در دور اول سفرهای استانی خواهد بود و بنابراین باید آمادگی کاملی در این زمینه فراهم باشد و مقدمات سفر به بهترین نحو ممکن مهیا گردد.

توسعه،رهاورد دور اول سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به البرز

طهائی با بیان اینکه سفر ریاست جمهور از دو بُعد حایز اهمیت است، افزود: دکتر روحانی در این سفر با اقشار مختلف مردم گفتگوی چهره چهره خواهند داشت و از منظری دیگر، سفر ریاست قوه مجریه خود دستاوردهایی برای استان خواهد داشت.

طهائی با تأکید بر اینکه ازرهاوردهای این سفر و فرصت پیش رو باید به نفع توسعه استان بهره مند شد، افزود: در این سفر مصوباتی که قرار است تا پایان 96 به اتمام برسد تخصیص اعتبار خواهد شد و یا در قانون بودجه اعتباری در نظر گرفته می شود.

استاندار البرز با اشاره به ضرورت اخذ تصمیمات راهگشا که ماحصل پیشنهادات طرح شده خواهد بود،گفت: در حوزه های عمرانی، اقتصادی و برنامه و بودجه معاونان متبوع پیشنهادات لازم ارائه شده تا منتج به تصمیمات خوبی برای استان باشد.

طهائی با بیان اینکه مصوبه ای تحت عنوان پیوست بودجه ای وجود ندارد، تصریح کرد:پیشنهاداتی که به تصویب هیات دولت می رسد خود گشایش های ویژه ای برای استان و توسعه آن خواهد داشت.گاهی برخی مصوبات سفر منتهی به اخذ اعتبار نیست اما منابع مالی فراوانی را سر ریز در استان خواهد کرد.

مدیران استان از هماهنگی با وزارتخانه ها غافل نشوند

استاندار البرز با اشاره به اهمیت فوق العاده سفر پیش رو ادامه داد: تحقق قطعی و اجرای طرح های پیشنهادی نیز مستلزم پیگیری مسئولان استان با وزارتخانه های مختلف می باشد بنابراین مدیران از فرصت پیش رو به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

نشست سرنوشت ساز روز سه شنبه برای البرز

وی در ادامه از نشست مشترک مدیران با 70 سازمان اقتصادی و موسسه مالی در معاونت ریاست جمهوری خبر داد و گفت: در این دیدار که بانک ها، موسسات اقتصادی و عمرانی و توسعه وابسته به بانکها، نهادها و سازمانهای ملی فعال در بخش اقتصادی حضور دارند فرصت ویژه ای برای جلب و جذب بخش خصوصی فراهم آمده است که باید نهایت بهره مندی را برد.

طهائی گفت: با جذب سرمایه گذاران علاوه بر تکمیل طرح های نیمه تمام، سرمایه های سرشاری را می توان به استان سرزیر کرد و توسعه استان راطی این مذاکرات روی ریل شتاب قرار داد.

وی با اشاره به اینکه این موسسات خود صاحب برند در سرمایه گذاری های چند هزار میلیاردی در سایر استانهای کشور هستند، تصریح کرد: در پروژه های راه سازی، عمرانی، قطارشهری و.. نیز به صلاح بخش خصوصی است که مشارکت داشته و یا از تسهیلات استفاده نماید.

احصاء 273 پروژه سرمایه گذاری برای استان البرز

طهائی تأکید ویژه داشت که مدیران استان جهت حضور در این نشست ویژه اقتصادی برای تکمیل طرح های نیمه تمام دستگاه متبوع خود قبل از روز سه شنبه هماهنگی های لازم را داشته باشند.

براساس اعلام استاندار 273فرصت سرمایه گذاری برای استان البرز پیش بینی شده است که در نشست روز سه شنبه با اولویت گذاری،باید احصا فرصت شود.

افتتاح پروژه های سفر از دریچه ویدیو کنفرانس

استاندار البرز همچنین با اشاره به نحو افتتاح پروژه ها توسط ریاست جمهوری در دور اول این سفر بیان کرد: مقدماتی فراهم شده تا پروژه ها از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شود و معاونان و یا وزرای مربوطه نیز خود در محل حاضر خواهند بود.

طهائی با بیان اینکه البرز سی و سومین استانی است که شاهد سفر هیات دولت به آن هستیم،گفت:بسترها باید بنحوی مهیا باشد که خاطره خوبی از این سفر به یاد بماند.

استقبال پر شور سفرپیام اتحاد جمهوری اسلامی به جامعه جهانی

طهائی با تأکید برضرورت استقبال هر چه گسترده تر در این مراسم،تصریح کرد: حضور پرشور مردم در صحنه استقبال، دوستداران انقلاب را خوشحال و دشمنان نا امید می سازد. استقبال مردم پیام ما به جامعه جهانی است که محکم در کنار مسئولان از نظام اسلامی دفاع می کنیم.

صدور بخشنامه ویژه ازسوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای مقابله با پدیده گرد و غبار و طرح های مقابله با این پدیده زیست محیطی از جمله مسائل طرح شده در این نشست بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار