رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: مردم باید تأثیر پرداخت مالیات را در توسعه شهر ببینند و لازم است تا در این زمینه روابط‌ عمومی شهرداری و امور مالیاتی جدی‌تر وارد عمل شوند.
کد خبر: ۳۲۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 01 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، پرویز سالاری عصر امروز در نشست ویژه‌ شورای شهر بندرعباس با مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان اظهار کرد: در بسیاری از شهرهای کشور تأثیر پرداخت مالیات از سوی مردم برای توسعه و آبادانی شهر از طریق نصب تابلوهای ویژه‌ای در کنار پروژه‌های بزرگ شهری جلوه‌گر شده است و لازم در این زمینه روابط عمومی شهرداری بندرعباس و روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی جدی‌تر وارد عمل شوند.
 
وی با بیان این که مردم باید بدانند که پولی که بابت مالیات پرداخت می‌کنند برای توسعه، آبادانی و پیشرفت شهرشان هزینه می‌شود، افزود: در سال 88 و 89  و در زمان استانداری حسین هاشمی تختی در استان هرمزگان با پیگیری‌هایی که داشتیم موفق شدیم بخشی از عوارضی که از سوی پالایشگاه نفت به خزانه واریز می‌شد را به استان بازگردانیم و از طریق آن دو تونل مهم تنگه زاغ و شهید میرزایی دوبانده شد.
 
رئیس شورای شهر بندرعباس ادامه داد: به تحرک هر چه بیشتری از سوی نمایندگان و مسؤولین عالی استان در مجلس شورای اسلامی و دولت برای رشد سهم استان از درآمدهای مالیاتی و گمرکی‌اش برای کشور نیاز داریم تا بتوان چهره استان هرمزگان را با سرعت بیشتری متحول کرد و کمبودهای آن را برطرف ساخت.
 
سالاری از عموم مردم شهر بندرعباس خواست تا به شورای شهر شهر در یافتن مؤلفه‌های منابع پایدار درآمدی شهر بندرعباس و همین طور نقش شورا در پایداری منابع شهرداری از نظر حقوقی و قانونی همفکری دهند.
 
وی گفت: به 14 تن از شهروندانی که در این زمینه پیشنهادات مناسب و مطلوبی ارائه کنند، جوایز نفیسی اهدا و از آنان به طور ویژه تجلیل می‌شود.
 
عضو شورای شهر بندرعباس در عین حال اظهار کرد: جایگاه هرمزگان در کشور در سهمش از درآمدهایی که برای کشور تأمین می‌کند مطلوب نیست و در حالی که در کسب درآمد همواره رتبه اول تا سوم را داشته اما در بازگشت منابع به سوی استان رتبه 20 و حتی پائین‌تر را داشته است و باید فکری برای این وضعیت کرد.
 
رئیس شورای شهر بندرعباس تأکید کرد: نظام بودجه‌ریزی در کشور ما بر مبنای چانه‌زنی است و در این شرایط باید نمایندگان استان و مسؤولین عالی استان پیگیری هر چه بیشتری از طریق وزرای دولت داشته باشند تا این وضعیت در هرمزگان به حالت مطلوب برسد.
 
وی تصریح کرد: بسیاری از شاخص‌ها در هرمزگان با متوسط کشوری فاصله دارد و جبران این وضعیت می‌تواند کانون پیگیری‌ها باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار