وزیر راه و شهرسازی در بندرعباس:
وزیر راه و شهرسازی گفت: باید از توان تولید داخلی در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت کنیم اما باید صنایع داخلی نیز به سمت اقتصاد بین‌المللی پرواز کنند.
کد خبر: ۳۲۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ 01 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، عباس آخوندی پیش از ظهر امروز در جلسه چهار ساعته ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان که به ریاست وی و با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف این استان برگزار شد، اظهار کرد: هرمزگان استان بسیار مهمی در حوزه تولید و در ورودی ایران از سمت دریا است که از نگاه تمام کسانی که ظرفیت‌های کشور را به خوبی می‌شناسند یک استان بسیار مهم از هر هر حیث امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.
 
وی با بیان این که نقش هرمزگان در توسعه ملی ایران نیز حیاتی است، افزود: نقش هرمزگان را در هیچ حوزه‌ای در کشور نمی‌تواند دست کم گرفت و لذا توجه به شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در این استان سبب تأثیرگذاری بر ابعاد مختلف در کل کشور می‌شود.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود هر چهار شکل حمل و نقل در این استان، اضافه کرد: حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و زمینی در این استان وضعیت مناسبی به خود گرفته‌اند و هرمزگان اساسا به عنوان یک استان حمل و نقلی به شمار می‌رود.
 
آخوندی ادامه داد: هرمزگان علاوه بر نقش مهم در حوزه حمل و نقل کشور یک استان کانونی در زمینه واردات و صادرات در کشور است و در حوزه کشاورزی، منابع طبیعی، معدنی، فلزی، گردشگری و ... نیز ظرفیت‌های کم‌نظیری دارد که باید با اصلاح برخی رویه‌ها در تصمیمات کلان کشور از این بخش‌ها بهره‌برداری هر چه بهتری داشته باشیم.
 
وی گفت: در کنار همه ظرفیت‌های وسیع در استان هرمزگان، نیروی انسانی آن نیز سرمایه بزرگی است که شاید کمتر به آن پرداخته شده باشد اما این سرمایه کانون تمامی تحولات و توسعه است.
 
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: اصلی‌ترین مؤلفه در این زمینه مقاوم ساختن اقتصاد کشور در برابر تکانه‌های داخلی و خارجی است که بتوان در کنار شاخصه‌های مهمی نظیر رشد بهره‌وری، ارتقای تولید ملی، دانش‌بنیان بودن، شفافیت و انضباط و ... زمینه ارتقای اقتصاد ملی را فراهم و وابستگی آن را یارانه و حمایت‌های پیدا و پنهان دولتی رهایی بخشید.
 
آخوندی در همین زمینه بیان داشت: اقتصادی مقاومتی است که میزان وابستگی آن به دولت در حداقل باشد ولی متأسفانه همچنان نگاه ما به این حوزه انتظار حمایت و مداخله دولت در اقتصاد است و در این جلسه نیز عمده درخواست‌های مدیران نیز پیرامون حضور دولت و نقش‌آفرینی آن و مداخله آن بود که باید از این نگاه فاصله بگیریم.
 
وی از مدیران خواست تا با تکیه بر قدرت رقابتی ساختن اقتصاد ایران در این زمینه فعالانه‌تر عمل کنند.
 
این وزیر دولت یازدهم تا تأکید بر اهمیت حمایت از صنعت کشتی‌سازی کشورمان، خاطرنشان کرد: نگاه همه ما به تبعیت از اقتصاد مقاومتی نگاهی برون‌گرا است و معتقدیم که باید از تولید داخلی حمایت کرد و دولت نیز دراین زمینه همه خریدهای خود را با حداکثر توان به خرید داخلی متمرکز ساخته است اما باید در این مدل از صنایع کشورمان نیز بخواهیم که به سمت اقتصاد بین‌المللی پرواز کنند.
 
وی گفت: در بحث گردشگری نیز فعالانه‌تر وارد میدان سرمایه‌گذاری و رقابت شوید و ما نیز حاضریم با فعال‌ کردن زمینه‌های گردشگری دریایی و حمایت از این بخش به توسعه آن کمک کنیم تا این بخش در خلیج فارس و دریای عمان با توجه به جزایر زیادی که داریم، فعال شود و رونق بگیرد.
 
آخوندی از استاندار هرمزگان نیز به طور ویژه خواست تا کارگروه توسعه صادرات را در قالب ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی ایجاد کنند تا مزیت استان هرمزگان در زمینه صادرات نیز رشد بهتر و بیشتری به خود بگیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار