رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه شورا تنها نهاد قانونی برای حسابرسی و انتشار گزارش حسابرسی است، گفت: انتشار نتایج حسابرسی و انعکاس فرآیند هزینه کرد منابع در شهرداری به افکار عمومی، از حقوق اولیه ملت بوده که بر گردن شورا است.
کد خبر: ۳۲۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 01 November 2016
رحمت الله حافظی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه معتقدیم منابع و درآمدهای شهر متعلق به مردم است، تصریح کرد: برای صیانت از حقوق مردم و منافع آنان، قانونگذار تکلیف کرده که نهاد ناظر یعنی شورای اسلامی شهر، گزارش های دوره‌ای مالی و حسابرسی شده از درآمد و هزینه و نحوه هزینه کرد اموال عمومی توسط شهرداری را جهت اطلاع  مردم انتشار عمومی دهد.

وی ادامه داد: دلیل حقوقی انتشار عمومی اطلاعات توسط شورای شهر و نه شهرداری، جدا از کار ویژه نظارتی که برعهده شوراست، این است که نظارت بر فرآیند مالی، با انتخاب حسابرس و ذی حسابان قانونی از مهمترین کارویژه ها و وظایف استقرار نهاد شورای شهر است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه شورا در تصویب درآمد و هزینه ها تنها نهاد قانونی در شهر بوده و تنها نهاد قانونی برای حسابرسی و انتشار گزارش حسابرسی نیز هست، گفت: انتشار نتایج حسابرسی و انعکاس فرآیند هزینه کرد منابع در شهرداری به افکار عمومی از حقوق اولیه ملت بوده که بر عهده شورا است.

حافظی تاکید کرد: به مردم باید اطمینان داد، منابعی که از جیب آنان به مدیریت شهرداری در قالب عوارض و بهای خدمات و هر نوع پرداخت دیگر، جهت اداره شهر پرداخت می شود، به روش صحیح هزینه شده و لذا باب شدن اطلاع رسانی و انتشار نحوه هزینه کرد منابع شهر باعث افزایش اطمینان مردم و تقویت پایداری منابع می شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: جدا از اینکه نتایج این گزارش‌ها توسط نهادهای نظارتی قابل رسیدگی بوده، انتظار داریم از نظر فنی و حقوقی و کارشناسی و به عنوان یک حق و تکلیف، شورای شهر رأسا نسبت به انتشار عمومی و گسترده گزارش‌های حسابرسی شده و حتی تشریح و توضیح هر بند از آن برای افکار عمومی اقدام کند. قطعا تعهد و پای بندی به این تکلیف موجب شفافیت و کسب اعتماد عمومی خواهد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار