رئیس شورای شهر اردبیل با بیان خاطراتی از اعزام مرحمت بالازاده نوجوان 11 ساله به جبهه‌های حق علیه باطل گفت: حکم امام خامنه‌ای برای مرحمت بالازاده سبب شد تا در تاریخ این مرز و بوم نام او جاودانه بماند.
کد خبر: ۳۲۱۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲ 01 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، زکی‌الله خوشبخت در آیین خاطره‌گویی فرمانده نوجوان جبهه‌های حق علیه باطل مرحمت بالازاده شهید شاخص دانش‌آموز کشور اظهار کرد: زمانی که بنده فرمانده سپاه گرمی بودم و بعد از 48 ساعت دغدغه و نگرانی اعزام رزمندگان وارد اتاقم شده بودم در حالی که مرحمت بالازاده را مجاب کردم تا از رفتن به جبهه حذر کند، اما اصرار او همچنان برای من جای سؤال و تعجب داشت.

وی تصریح کرد: بعد از بازی رسانه‌ای استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران در باب اعزام نوجوانان به جبهه‌های حق علیه باطل و تاکید امام راحل بر اینکه نوجوانان و افراد کهنسال را به جبهه نفرستیم، مرحمت بالازاده با عقلانیت تمام خطاب به بنده اعلام کرد که «برادر خوشبخت در احترام و لبیک به فرمان امام و تکلیفی که از بنده ساقط شد، به جبهه اعزام نمی‌شوم» که این اظهارات مرحمت ما را امیدوار کرد که دیگر او از رفتن به جبهه منصرف شده است.

رئیس شورای شهر اردبیل گفت:‌ مرحمت بالازاده از محروم‌ترین روستای گرمی از توابع بخش انگوت، چای گرمی به شهر تردد می‌کرد به طوری که همچنان این بخش محروم‌ترین بخش استان اردبیل است و مرحمت از سن 11 سالگی هیأت‌های قرآنی را مدیریت و به عنوان خادم این هیأت‌ها فعالیت داشت که ارتباط تنگاتنگی را نیز با سپاه گرمی برقرار کرده بود.

خوشبخت افزود: بعد از 48 ساعت از اعزام نیروها مرحمت ساعت چهار بعد از ظهر یکی از روزهای پاییزی سال 61 بود که از من اجازه گرفت تا در شهر دوری بزند اما خود را به گونه‌ای قانع کرده بود تا به اردبیل رفته و از آنجا شبانه به تهران سفر کند تا با هر اصراری بود رئیس جمهور وقت را که مقام معظم رهبری بودند، در پاستور ملاقات کنند.

وی بیان کرد: ‌بعد از چند روز در حالی که در اتاقم نشسته بودم مرحمت در حالی که سرش را پایین انداخته بود و یک اورکت بزرگی را پوشیده بود، جلو آمد و پاکتی را به من داد.

خوشبخت اضافه کرد: ‌به رغم عصبانیت و ناراحتی از اقدام مرحمت بالازاده پاکت را باز کردم و دیدم روی یک ورق تقویم رومیزی نوشته شده «مانع اعزام ایشان نشوید» که در زیر این نوشته امضا و دست خط مقام معظم رهبری بود که بنده در آن موقع فهمیدم مرحمت حکم خود را از مقام معظم رهبری گرفته است.

وی ادامه داد: حکم امام خامنه‌ای برای مرحمت بالازاده سبب شد تا در تاریخ این مرز و بوم نام او جاودانه بماند.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس اظهار کرد: بنده با دیدن این اوضاع تمام قد بلند شده و برای او ادای احترام کردم، زیرا در آن مقطع مرحمت 11 ساله بود و در سن 13 سالگی نیز به شهادت رسید.

خوشبخت گفت: ‌بعد از اعزام از اردبیل مرحمت در تبریز به دور از احساسات به تریبون نماز جمعه رفته بود و در آن مقطع در عمل به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به شکل عملیاتی خطاب به مسؤولان اعلام کرده بود که ما به جبهه می‌رویم اما امیدواریم در پشت جبهه مدیران و مسؤولان به فکر توسعه مناطق محروم روستایی باشند که این حکایت از توجه این شهید نوجوان به موقعیت محرومیت‌زدایی منطقه بود.

وی یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز را گرامی داشت و افزود: کشور ما 200 هزار شهید دارد که از بین آنها 36 هزار شهید مربوط به شهدای دانش‌آموزی هستند که در دامن پدران و مادران مؤمن و معلمان رشیدی پرورش یافته و به درجات بالایی رسیدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار