سفیر عراق درایران؛
سفیرعراق از صدور و اخذ موافقت نامه های مسئولان عراقی برای ایجاد کنسولگری در مهران خبر داد و گفت: با توجه به حجم تردد از این مرز مقامات عراقی آمادگی راه اندازی کنسولگری عراق در مهران را دارند اما بدلیل تنگناهای مالی و نامساعد بودن شرایط عراق، تاکنون این امر محقق نشده است.
کد خبر: ۳۲۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹ 03 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛راجح صابر عبود الموسوی در مرز مهران اظهار کرد:750 هزار ویزا برای زائران ایرانی جهت شرکت در آیین های ویژه ایام اربعین صادرشده است.
 
سفیرعراق گفت:تنها در 2 روز گذشته بیش از 105 هزار ویزا صادر شد و پیش بینی می شود این مقدار تا 2 هفته آینده در هر روز به 2 برابر افزایش یابد.
 
وی افزود: سال گذشته 11 دفتر کنسولگری برای صدو ویزا در شهرهای مختلف ایران دایر شده بود ولی امسال تعداد این دفترها به 12 مورد افزایش یافته تا در روند ارائه خدمات به زائران تسهیل ایجاد شود.
 
عبود الموسوی تاکید کرد: با توجه به تجربه سال گذشته امسال با آمادگی بیشتری برای رفع مشکلات و تنگناهای سفر زوار در ایام اربعین حضور داریم و امیدواریم با رضایت زائرین حسینی مواجه شویم.
 
وی از همکاری نزدیک و تنگاتنگ مسئولان عراقی و ایرانی برای صدور ویزا زائران اربعین در ایران خبر داد.
 
الموسوی در خصوص راه اندازی کنسولگری دایم این کشور در ایلام گفت: هم اکنون کنسولگری دایم در کرمانشاه مستقر است و در طول ایام سال به جز اربعین مشکلی در این زمینه نداریم و به منظور رفع مشکل صدور ویزا در ایام اربعین نیز نمایندگی موقت در ایلام راه اندازی شده است.
 
وی از صدور و اخذ موافقت نامه های مسئولان عراقی برای ایجاد کنسولگری در مهران خبر داد و یادآور شد: با توجه به حجم تردد از این مرز مقامات عراقی آمادگی راه اندازی کنسولگری عراق در مهران را دارند اما بدلیل تنگناهای مالی و نامساعد بودن شرایط عراق، تاکنون این امر محقق نشده است.
 
استان ایلام با دارا بودن 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و فعال بودن مرز بین المللی مهران یکی از کانون های پر تردد زوار در ایام اربعین برای زیارت اماکن مقدسه عراق بشمار می رود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار