مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی همدان گفت: سایت نمایشگاه بین‌المللی همدان سال آینده افتتاح می شود.
کد خبر: ۳۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲ 08 May 2015
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی همدان با بیان اینکه اواسط سال آینده شاهد افتتاح این سایت جدید برای ارائه خدمت به مردم خواهیم بود، گفت: باید به سمت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی رفت.

به گزارش فارس،حسین الماسی درنشست هم‌اندیشی بامدیران مسئول رسانه‌های استان همدان با اشاره به اهداف نمایشگاه بین‌المللی،توجه به رونق اقتصادی، اشتغالزایی و تمرکز بر رونق گردشگری را بخشی از دستاوردهای آن دانست و اظهار کرد: 20 هکتار زمین در کنار فرودگاه همدان، برای ایجاد سایت جدید نمایشگاه بین‌المللی در نظر گرفته شده که کار احداث دو سالن آن شروع شده است.

 وی با بیان اینکه اواسط سال آینده شاهد افتتاح این سایت جدید برای ارائه خدمت به مردم خواهیم بود، گفت: خوشبختانه نمایشگاه همدان به عنوان یکی از هفت نمایشگاه برتر کشور به شمار می‌رود که با ایجاد این فضا، توانمندی در این حوزه افزایش خواهد یافت. 

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی همدان افزود: برنامه‌ریزی لازم به منظور برگزاری بیش از 60 نمایشگاه در طول سال با راه‌اندازی سایت جدید انجام شده است. 

وی از استقبال شرکت‌ها و برندهای مطرح برای حضور در نمایشگاه همدان سخن راند و ادامه داد: تجربه نشان داده تمایل تولیدکنندگان و صاحبان صنایع برای حضور در نمایشگاه همدان بسیار بالاست. 

الماسی با تأکید بر اینکه باید به سمت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی رفت، ادامه داد: سال گذشته برای نخستین بار در کشور در استان همدان نمایشگاه صنایع تبدیلی کشاورزی را برگزار کردیم که بسیار مورد توجه واقع شد. 

وی گفت: هرچند ناگفته نماند، برخی از کسانی که مدام دم از اهمیت صنایع تبدیلی در استان می‌زدند حتی برای بازدید به نمایشگاه نیامدند. 

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مخالف برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا هستم و بارها این موضوع را مطرح کرده‌ام، ابراز داشت: نمایشگاه باید مکانی برای تبادل اطلاعات و دستاوردهای جدید و بستری برای تعامل باشد، نه فروش. 

وی که معتقد است برگزاری نمایشگاه عرضه کالا به واسطه حضور چشمگیر مردم ضرر و زیان‌هایی را به فضای نمایشگاه وارد می‌کند، گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها به خاطر اینکه یک ابلاغیه کشوری است، برخلاف میل باطنی ما، انجام می‌شود. 

الماسی با تأکید بر اینکه مجموعه نمایشگاه متولی برگزاری نمایشگاه‌های بهاره، پاییزه و ضیافت نیست، افزود: ما فقط مکان را در اختیار می‌گذاریم و به همین دلیل وظیفه‌ای هم در قبال قیمت و یا کیفیت کالاهای عرضه شده نداریم. 

وی در بخش دیگری از سخنانش از تمرکز بر حمایت از تولید داخلی سخن به میان آورد و ادامه داد: البته به منظور ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان و قدرت انتخاب مردم، مجبور به دعوت از شرکت‌های خارجی برای حضور در نمایشگاه هستیم، اما اصل کار ما حمایت از تولید داخل است. 

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی همدان افزود: پیش از برگزاری نمایشگاه نشست‌هایی با اتحادیه‌های اصناف برگزار می‌شود تا ضمن ارائه تخفیف‌ ویژه برای حضور آنها در نمایشگاه، زمینه به منظور حمایت از تولید داخل را فراهم کرده باشیم، هرچند در اغلب مواقع اتحادیه‌ها از حضور در نمایشگاه استقبال نمی‌کنند.

 وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری میزگردهای تخصصی در نمایشگاه‌ها، توجه به این شیوه را از برنامه‌های مجموعه نمایشگاه قلمداد کرد. 

الماسی از راه‌اندازی تاکسی گردشگری در آینده نزدیک در نمایشگاه خبر داد و گفت: غرفه‌داران و میهمانان نمایشگاه می‌توانند با استفاده از این امکان از اماکن گردشگری و تاریخی همدان بازدید کنند.
 وی از آمادگی این مجموعه برای ایجاد غرفه‌ای به منظور حضور خبرنگاران در نمایشگاه خبر داد و گفت: به طور حتم در سایت جدید نمایشگاه یک مکان ثابت برای این کار در نظر خواهیم گرفت. 

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی همدان در پایان سخنانش استان همدان را پایلوت نمایشگاهی غرب کشور خواند و اظهار کرد: به دنبال این هستیم که سرریز نمایشگاه‌های تهران در همدان برگزار شود. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار