مدیر دارالقرآن قزوین:
مدیر دارالقرآن تبیلغات اسلامی استان قزوین گفت: پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در رشته های حفظ و مفاهیم در روز پنجشنبه ۱۹ آبان ماه در قزوین برگزار می شود.
کد خبر: ۳۲۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ 08 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین، جواد قلی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: ثبت نام از طریق پایگاه اینترنتی: www.qia.ir  انجام شده که در بخش های حفظ جزء ۳۰ تعداد ۲۱۴ نفر، حفظ جزء اول تعداد ۱۰۳ نفر، حفظ سه  جزء تعداد ۷۹ نفر،   در ۵ جزء تعداد ۱۱۰ نفر، در قسمت ۱۰ جزء تعداد ۵۵ نفر، در ۱۵جزء تعداد ۳۲ نفر، در رشته ۲۰ جزء تعداد ۲۴ نفر، در حفظ کل تعداد ۱۶ نفر شرکت کرده اند که در مجموع تعداد ثبت نام شدگان در آزمون حفظ  ۶۳۳ نفر است.

وی بیان کرد: در رشته مفاهیم جزء اول تا ششم تعداد ۴۳ نفر، مفاهیم ۹-۷ تعداد ۲۰ نفر، مفاهیم سوره مبارکه صف تعداد۳۱ نفر، مفاهیم صحیفه سجادیه ۳ نفر، تدبر در جزء سی ام قرآن کریم تعداد ۷ نفر و در مجموع ثبت نام شدگان در آزمون مفاهیم ۲۲۷ نفر ثبت نام کرده اند.

مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد:جمع ثبت نام شدگان درآزمون حفظ و مفاهیم، صحیفه سجادیه و تدبر تعداد ۸۶۰ نفر است.

قلی پور یادآورشد: هر داوطلب از میان رشته های آزمون مجاز به انتخاب حداکثر دو رشته (انتخاب یک رشته درنوبت اول و یک رشته در نوبت دوم آزمون) است و همه شرکت کنندگان درآزمون با کارت ورودبه جلسه آزمون به انضمام عکس که ممهور به مهر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است حضور پیدا خواهند کرد.

وی اضافه کرد: این آزمون درقزوین، روز پنج شنبه بیستم آبان ماه با حضور ۵۹۲ نفر از قرآن آموزان موسسات فرهنگی قرآن و عترت قزوین درهنرستان پاسداران در تمام رشته های حفظ در ساعت ۸.۳۰ دقیقه صبح در رشته های مفاهیم، صحیفه سجادیه و تدبر در ساعت ۱۱ صبح برگزار خواهد شد.

قلی پور یادآورشد:این آزمون درحوزه امتحانی الوند در شریفیه با حضور ۱۱ نفر در موسسه انتظار قزوین، در حوزه امتحانی تاکستان با حضور ۱۰ نفر توسط موسسه جامعه القرآن تاکستان، در حوزه بویین زهرا با حضور ۱۲ نفر توسط موسسه تبیان بویین زهرا و در حوزه آبیک با حضور ۱۲ نفر توسط موسسه جامعه القرآن آبیک برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۲۳ نفر از حافظان زیر ۱۲ سال در سطوح حفظ، طبق آئین نامه در آزمون کتبی شرکت نکرده و در روزجمعه ۲۱ آبان ماه در موسسه بقیة الله الاعظم(عج) واقع در خیابان خیام جنوبی، نرسیده به سه راه شهرداری، کوچه شهید حاجی نصیری، آزمون شفاهی به عمل خواهد آمد.

قلی پور تصریح کرد: با موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، به منظور توسعه مفاهیم و معارف قرآن کریم، در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت رشته مستقلی با محوریت مفاهیم سوره مبارکه صف ویژه کارکنان دستگاههای اجرایی دولت پیش بینی شده که کارکنان دولت در صورت کسب حد نصاب قبولی، میتوانند از مزایای مترتب بر گواهینامه های آموزش عمومی به مدت ۲۸ ساعت در چارچوب نظام آموزش کارمندان دولت بهره مند شوند.

وی اظهارداشت: این آزمون که با استقبال ۷۸۰ نفر از کارکنان دستگاه های اجرایی در استان قزوین مواجه شد در ۱۹ آبان ماه به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد.

قلی پور اضافه کرد: آزمون کارمندان ویژه آموزش و پرورش با استقبال چشمگیر مراجعان به تاریخ دوم دی ماه موکول شده و فرهنگیانی که تاکنون موفق به ثبت نام نشده اند می توانند از تاریخ ۲۰ آبان لغایت۱۰ آذر ماه با
مراجعه به سایت یاد شده برای ثبت نام اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار