مدیرکل ثبت احوال قم با بیان اینکه این استان به نسبت جمعیت فراوانی خوبی در زمینه صدور کارت های هوشمند ملی داشته است، از صادر شدن 43 هزار کارت در هفت ماهه نخست سال 95 خبر داد.
کد خبر: ۳۲۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 09 November 2016
به گزارش تابناک قم، خلیل مرادی با بیان اینکه در این مدت 78 هزار درخواست صدور کارت ملی هوشمند به ثبت احوال استان صورت گرفته است، افزود: 42 هزار از کل کارت های صادر شده تحویل متقاضیان داده شده است.

وی در تبیین ماهیت و چیستی کارت هوشمند ملی افزود: کارت هوشمند کارتی است که با ارایه آن به دستگاه های مختلف می توان از خدمات آنها استفاده کرد، و بدون آن و اثر انگشت ورود به سامانه ها غیر ممکن است، و بدون این کارت حتی با وارد کردن شماره کاربری نیز امکان ورود به سامانه های مختلف اینترنتی برای دریافت خدمات امکانپذیر نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امکان استفاده از کارت هوشمند در دریافت خدمات الکترونیکی ثبت احوال استان میسر شده و قرار است برای چند دستگاه اجرایی دیگر استان نیز این امکان فراهم شود، افزود: کاربر با وارد کردن اثر انگشت خود به سامانه مورد نظر این اجازه را می دهد که با اتصال به پایگاه ثبت احوال کلیه اطلاعات شخصی اعم از مشخصات همسر و فرزندان و حتی وضعیت پزشکی و بالینی را دریافت کند.

مدیرکل ثبت احوال قم همچنین با بیان اینکه از دی ماه سال 94 صدور کارت های کاغذی با توجه به مشکلاتی که فیزیک این نوع کارت ها دارد، و کاغذ آن باید از خارج از کشور تهیه شود، متوقف شده و برای همه متقاضیان ققط کارت هوشمند صادر می شود، افزود: برای رفاه حال شهروندان اعتبار همه کارت های کاغذی تا پایان سال 96تمدید شده و شهروندان می توانند تا آن زمان با مراجعه به دفاتر پستی و مراکز مستقر در سطح استان اقدام به درخواست کارت ملی هوشمند نمایند.

مدیرکل ثبت احوال قم همچنین با اشاره به وجود مراکز مختلف در سطح استان برای ثبت نام کارت هوشمند ملی اضافه کرد: با توجه به توسعه نواحی پستی و دفاتر گوناگون در نقاط مختلف شهر از جمله میدان شهید مطهری، خیابان بعثت، 30 متری شهید کیوانفر، شهرک پردیسان و اداره کل پست مرکز شهروندان می توانند بدون معطلی ثبت نام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز صدور کارت هوشمند ملی در سال 92 تاکنون 260 هزار تن از 750 هزار تن جمعیت بالای 15 سال استان کارت هوشمند ملی دریافت کردند، افزود: تا پایان سال 95 نیمی از جمعیت استان دارای کارت ملی هوشمند خواهند بود.

مدیرکل ثبت احوال قم به شهروندان توصیه کرد هر چه سریعتر نسبت به ارایه درخواست برای صدور کارت هوشمند ملی اقدام کنند، تا پس از اینکه کارت های کاغذی فاقد اعتبار اعلام شدند، با مشکل مواجه نشوند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان در پاسخ به سوالی در مورد بازسازی ساختمان ثبت احوال قم واقع در خیابان شهید لواسانی تصریح کرد: عمر این ساختمان بیش از 40 سال است، و طبق قوانین معماری و سازمان نظام مهندسی کشور جزء بافت های فرسوده محسوب می شود، و با کوچکترین زمین لرزه ای چیزی از آن باقی نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه کارکنان و کارمندان ثبت احوال استان مستقر در ساختمان مذکور در شرایط نامناسبی اقدام به کار و خدمت رسانی می کنند، افزود: این در حالی است، که طبق قانون مدیریت خدمات کشوری ایجاد محیطی مناسب و امن برای کارمندان در دستگاه های دولتی از موارد بسیار مهم و ضروری در بحث خدمت رسانی مطلوب به شمار می رود، از این رو از مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهیم، مساله تخریب و بازسازی این ساختمان را پیگیری و اعتبار لازم برای آن را تامین نمایند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار