سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور:
معاون پیش بینی و پیشگیری و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از بهمن ماه امسال 2 واحد درسی مدیریت بحران در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ها تدریس می شود.
کد خبر: ۳۲۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 09 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، بهنام سعیدی در برنامه کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران در شهرکرد افزود: آموزش همگانی از دیگر برنامه های این سازمان برای آمادگی مردم در بروز حوادث طبیعی است.
وی ادامه داد: هم اکنون طرح آموزش همگانی آمادگی در برابر حوادث طبیعی در استان یزد بصورت آزمایشی درحال برگزاری است و چنانچه چهارمحال و بختیاری تقاضای اجرای این طرح را داشته باشد، بزودی در این استان اجرایی می شود.
سعیدی تصریح کرد: در این طرح مقرر است تا سالانه 250 هزار نفر از مردم استان یزد زیر پوشش نکات آموزشی قرار گیرند که براساس گزارش های رسیده تاکنون 70 درصد از این فعالیت های آموزشی محقق شده است.
معاون پیش بینی و پیشگیری و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور سوق دادن برنامه ها به سمت پیش بینی و پیشگیری از حوادث را امری مهم دانست و گفت: پیش بینی و پیشگیری از حوادث ضمن ایجاد آمادگی در مردم از وقوع خسارت های زیاد جلوگیری می کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این برنامه از رشد 10 برابری اعتبارات مدیریت بحران این استان طی سه سال اخیر خبر داد و گفت: در این مدت یک هزار و 100 طرح در استان آغاز شده که تاکنون 50 درصد آن تکمیل و بهره برداری شده است.
گودرز امیری افزود: احداث پایگاه امداد هوایی، رفع نقاط حادثه خیز، خرید ماشین آلات امداد رسانی، آمبولانس و جرثقیل از جمله اقدام ها در این حوزه بوده است.
وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از استانهای حادثه خیز کشور به شمار می رود، تصریح کرد: احتمال وقوع مخاطرات طبیعی از جمله سیل، زمین لرزه و رانش زمین در استان وجود دارد و این موضوع مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است که می طلبد اعتبارات مناسبی برای پیشگیری از حوادث و امدادرسانی در استان تامین شود.
امیری خاطرنشان کرد: اگر از امکانات موجود بنحو مطلوب بهره برداری شود، می توان در مقابله با حوادث طبیعی مدیریت بهتری داشت.
کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران استان به مدت سه روز از 19 تا 21 آبان ماه با حضور مدیران، فرمانداران و کارکنان دستگاه های اجرایی این استان درحال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار