خطیب نماز جمعه اهواز؛
کارهای فنی ضعیف و بی اعتبار شدند و جوانان به دنبال مدرک هستند که هیچ نتیجه ای برای اشتغال آنها ندارد
کد خبر: ۳۲۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 11 November 2016
به گزارش تابناک خوزستان،  آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در خطبه های نماز جمعه اهواز با اشاره به درگذشت سرهنگ ندایعلی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان اظهار کرد: این سرباز جان بر کف که خدماتی خوبی از خود به جای گذاشت، درحال خدمت به زوار امام حسین (ع) در مرز چذابه به خانه ابدی رفت.

وی در ادامه با اشاره به روز کتابخوانی اظهار کرد: کتابخوانی اهمیت بالایی دارد و رهبر انقلاب در این خصوص فرموده اند که "وقت خود را تلف نکنید و کتاب بخوانید، بنده دوره های ۲۰ جلدی را در فواصل ۱۰ دقیقه ای خوانده ام”.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: بسیار شیرین است که انسان از اینکه وقتش بیهوده تلف بشود، رنج ببرد، چه بهتر اینکه انسان از وقتش استفاده کند و با کتاب خواندن علوم خود را افزایش دهد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه با اشاره به حرکت مردم اهواز و شهرهای دیگر برای آزادسازی سوسنگرد، بیان کرد: این حرکت مظهر وحدت ملی بود و در این ماجرا جریانات عجیبی رخ داد که باید مردم از آن مطلع شوند.

وی افزود: در این حرکت شهیدان چمران، فلاحی مانند سربازان عادی کنار مردم در این حرکت بودند، البته یکی از جهاتی که بسیار برجسته است، مبازرات مردم سوسنگرد است برای مثال چندتن از نیروهای بعثی با یک گرز به دست یک پیرزن به اسارت در آمدند و پس از ۴۸ ساعت سوسنگرد به دامان اسلام بازگشت.


امام جمعه اهواز در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر کمیسیون امنیت ملی مجلس و وزیران ارتباطات و کار عنوان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی برای بررسی اوضاع خوزستان به استان سفر کردند که جای تشکر دارد، روز گذشته نیز وزیران ارتباطات و کار باهم به خوزستان آمدند و پروژه مشترکی که آثار خوبی در اشتغال خواهد داشت را آغاز کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در دیداری که با وزیر کار داشتیم به عنوان نماینده جوانان بیکار خوزستانی عنوان کردیم که جوانانی با ۳۰ یا ۴۰ سال سن منتظر کار هستند.

وی افزود: در خوزستان نیروی کار متخصص وجود ندارد و این موضوع باعث شده است که مثلاً به دلیل نبود خیاط، لباس دوخته شده از چین و هند وارد استان می شود.

خطیب نماز جمعه اهواز خاطرنشان کرد: کارهای فنی ضعیف و بی اعتبار شدند و جوانان به دنبال مدرک هستند که هیچ نتیجه ای برای اشتغال آنها ندارد.

امام جمعه اهواز گفت: از وزیر کار خواستیم به گسترش آموزش فنی و حرفه ای در مراکز اهمیت دهند تا جوانان ما حرفه ای یاد بگیرند زیرا تاریخ مصرف مدرک ها پایان یافته است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تصریح کرد: از وزرا درخواست دارم این طرح ها را جدی بگیرند تا شعار اقتصاد مقاومتی به عمل برسد.

منبع: تابناک
برچسب ها: نماز جمعه ، کار ، اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار