آیت الله علوی بروجردی:
استاد حوزه علمیه قم گفت: شهرهای کشور در حال خالی شدن از علما هستند و اگر این شرایط ادامه یابد دیگر شاهد حضور بزرگان و علما در شهرهای مختلف نخواهیم بود.
کد خبر: ۳۲۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 11 November 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد جواد علوی بروجردی در دومین شب از اجلاس اساتید تفسیر قرآن کریم که شامگاه پنج‌شنبه در بیت علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های خطیر طلاب و حوزه‌های علمیه در حقیقت موضوع تبلیغ دین است و سابقه تبلیغ نیز به دوران رسول الله(ص) باز می‌گردد.

تولیت مسجد اعظم قم، بیان داشت: کسانی که در مسیر تحصیل علوم دینی و اسلامی قدم برمی‌دارند وظیفه دارند تا این علوم را به سایر مردم نیز انتقال دهند و در حقیقت احیای امر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به تبلیغ دین بستگی دارد.

وی براز داشت: بزرگان دین همواره با عمل خود مردم را با آموزه‌های دینی و اسلامی رهنمون می‌کردند و این عمل متدینین و بزرگان دین بود که مردم نیز بر همین روال تربیت شدند.

آیت الله علوی بروجردی افزود: متأسفانه امروز مشکلی که در بلاد و شهرستان‌ها وجود دارد این است که وقتی بزرگی از عالمان آن شهر از دنیا می‌ورد کسی نیست که جایگزینش شود.

وی ادامه داد: در گذشته موضوع تبلیغ یک امر همگانی بود و همه طلاب حتی بزرگان دین در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان و ماه محرم به تبلیغ می‌رفتند و با مردم در ارتباط مستمر بودند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: شهرهای مختلف امروز در حال خالی شدن از علما هستند و اگر این شرایط ادامه یابد در مدت زمان کوتاهی دیگر شاهد حضور بزرگان و علما در شهرهای مختلف نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: امروز در حالی که جمعیت کشور روز به روز در حال افزایش است اما تعداد واعظان کاهش یافته و ضرورت دارد تا پایگاه‌های تبلیغی و مذهبی در شهرها و با حضور عالمان برجسته شکل گیرد و فعالیت چند نهاد در زمینه اعزام مبلغ کافی نیست و در این راستا مراجع و بزرگان حوزه نیز باید از این امر حمایت کنند.

آیت الله علوی بروجردی ابراز داشت: امروز رسانه‌های بیگانه و غربی هجمه‌های بسیاری را علیه دین و اعتقادات جوانان به کار می‌گیرند و در این راستا باید اقداماتی انجام داد تا تلاش‌های آنان مؤثر واقع نشود.

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از اینکه در برخی از بلاد بزرگان وارد مسائل خطوط سیاسی شده‌اند، افزود: این امر می‌تواند آسیب‌زا باشد و بزرگان دین در بلادهای مختلف باید از این موضوع پرهیز کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار