حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:
رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: زیارت اربعین پیوند با توحید و نبوت است چرا که امام حسین (ع) شهید راه توحید و زنده کننده راه پیامبر (ص) هستند.
کد خبر: ۳۲۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 13 November 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در جمع زائرین اربعین حرم حضرت سیدالشهدا که در موسسه آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، با اشاره به فضایل زائرین حرم امام حسین(ع)، خاطر نشان کرد: شما که زائرین کربلا هستید، باید بدانید که مهمان بهترین خلق خدا خواهید بود و این اجر از لحظه‌ای که نیت ‌کرده‌اید برای شما نوشته شده است بنا بر این باید قدر خودتان و این فرصتی که در اختیارتان گذاشته‌اند را بدانید.

وی ضمن تاکید بر بهره‌گیری معنوی از زیارت اربعین خاطرنشان کرد: میهمان باید دارای چند ویژگی اساسی باشد تا نزد میزبان محبوب واقع شود.

ماندگاری ابراز کرد: نخستین ویژگی که میزبان را عزیز می‌کند دل و نفس شکسته است بنا بر این باید خودمان را نزد اهل بیت و خدا بشکنیم چرا که هرچه افتاده‌تر باشیم در این صورت نزد آنها محبوب واقع خواهیم شد.

وی افزود: هرچه معرفت ما نسبت به زیارت اربعین بیشتر باشد درک آن نیز برای ما بهتر و مطلوب خواهد بود و باید بدانیم به مهمانی چه کسی می‌رویم، چرا که در روایت داریم کسی که زائر امام(ع) شود انگار در عرش، خدا را زیارت کرده است آن هم در زیارت اربعین که همه اهل بیت(ع) سفارش بر آن دارند.

وی اظهار کرد: زیارت اربعین ساده نیست؛ بلکه دارای عظمت بالایی است و هرچه معرفت ما بیشتر باشد سهم ما نیز بیشتر خواهد بود. زیارت اربعین یعنی پیوند با توحید و نبوّت چرا که امام حسین (ع) شهید راه توحید و زنده کننده راه پیامبر هستند و هرکس با حضرت باشد سرافزار و با سعادت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار