امسال تاکنون 2 هزار و 299 عنوان کتاب در استان چاپ‌ شده که از میان این کتاب‌ها، 2 هزار و 94 کتاب تألیفی و 897 عنوان ترجمه بوده است. همزمان با با آغاز هفته کتاب زنگ کتاب در برخی مدارس قم نواخته و ۳ نمایشگاه کتاب در بخش‌های استان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۳۲۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 13 November 2016
به گزارش تابناک قم، وحید فرجی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی برگزار شد، گفت: بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان الی ۱ آذر ۱۳۹۵ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با شعار ایران می‌خواند همانند سال‌های گذشته هر روز از روزهای هفته کتاب، با عنوانی خاص نامگذاری شده است که همگی شعار مذکور را تداعی خواهند کرد.

فرجی در خصوص نامگذاری روزهای هفته کتاب گفت: کتاب و خانواده، کتاب و دانشگاه، کتاب و رسانه، کتاب و کودک، کتاب و هنر، کتاب و تکنولوژی، کتاب و امام حسین(ع) نام‌هایی است که برای روزهای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: : نواختن زنگ کتاب در دو مدرسه با حضور مسئولان، افتتاح ۳ نمایشگاه در بخش‌های کهک، قنوات و دستجرد از برنامه‌های روز اول این هفته است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار کرد: اداره ارشاد به انجمن‌های هنری، مدارس، حوزه‌های علمیه، بیمارستان‌ها و مراکز بهزیستی کتاب اهدا می‌کند، همچنین با همکاری شهرداری در 100 اتوبوس و تاکسی، قفسه باز کتاب ایجاد شده است و تفاهم‌نامه‌هایی با نهادهای مختلف همچون سپاه، نیروی انتظامی و دانشگاه‌ها در خصوص ایجاد قفسه باز کتاب داریم.

وی ادامه داد: در طول هفته کتاب از کتاب‌فروشی‌های فعال در طرح تابستانه کتاب بازدید به عمل آمده و تجلیل صورت می‌گیرد، همچنین طرح فروش پاییزه کتاب هم از 24 آبان به مدت یک ماه برگزار می‌شود. 90 ناشر برای اجرای این طرح در استان اعلام آمادگی کردند و استان قم پس از استان تهران جایگاه دوم را در اجرای طرح فروش تابستانه کتاب به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه امسال 2991 عنوان کتاب در استان چاپ‌شده است، اظهار داشت: در این میان، 2094 کتاب تألیفی و 897 عنوان کتب وجود دارد. 1663 کتاب نیز برای نخستین بار چاپ‌شده است.

فرجی با بیان اینکه تشویق کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در نمایشگاه کتاب استان بخش کودک و نوجوان وجود دارد. همچنین مسابقات کتاب‌خوانی و نمایشگاه کتاب به همت آموزش‌وپرورش در مدارس استان برگزار می‌شود.

وی هم چنین از برگزاری نمایشگاه کتاب استان قم در فصل زمستان امسال خبر داد و گفت: سال پیش این نمایشگاه با حدود 250 غرفه در مصلای قدس برگزار شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نداشتن یک فضای نمایشگاهی مناسب را برای برگزاری نمایشگاه های مختلف، یکی از مشکلات قم برشمرد و گفت: در تلاش هستیم تا مکان مناسبی را برای برگزاری نمایشگاه کتاب استان قم در سال جاری بیابیم تا با تعداد ناشر بیشتری بتوانیم این نمایشگاه را برگزار کنیم. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار