زنجان - ایرنا - مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: 410 نفر از محکومان در این استان از ابتدای امسال تاکنون شامل عفو رهبر معظم انقلاب شدند، که از این تعداد مجازات 6 نفر محکوم به اعدام با این عفو به حبس ابد تقلیل یافت.
کد خبر: ۳۲۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 14 November 2016
علاءالدین کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رتبه نخست تعداد مجرمان در استان مربوط به مواد مخدر است که محکومان آن 43 درصد از کل زندانیان را تشکیل داده اند و باید با فرهنگ سازی و اقدام دستگاه های متولی این تعداد کاهش یابد و شاهد جامعه ای بدون مواد مخدر و سالم باشیم.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان افزود: بیشترین آمار جمعیت ندامتگاه های استان پس از موادمخدر با 21 درصد مربوط به سرقت است.
وی اظهار کرد: برای جلوگیری از گسترش جرایم اجتماعی باید مسئولان و خانواده ها از حیث فرهنگی - تربیتی اقدامات مناسبی را در خانواده ها انجام دهند.
کریمی تصریح کرد: عموم مردم باید با بالابردن ضریب امنیت خانه ها، وسیله های نقلیه و مغازه ها مانع از سرقت شوند، در این صورت آمار سرقت هم کاهش قابل ملاحظه ای خواهد داشت.
وی به ضرورت مراقبت های بعد از خروج زندانیان اشاره کرد و افزود: این مراقبت ها در راستای اصلاحات تربیتی افراد در نظر گرفته می شود و طی سال جاری 74 نفر به مرکز مراقبت های پس از آزادی معرفی و 26 نفر از آنان موفق به دریافت تسهیلات از این مرکز شده اند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با تشریح شرایط تسهیلات بانکی اعطایی به زندانیان پس از آزادی، بیان کرد: افرادی که طی دوران محکومیت حرفه خاصی را آموخته و مدرک رسمی دریافت کرده باشند، می توانند 100 تا 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی دریافت کنند.
وی با مقایسه آماری تعداد زندانیان زنجان با سایر استان ها، گفت: با توجه به بافت فرهنگی و دینداری مردم استان، زنجان در رده های آخر قرار دارد و وضعیت مطلوبی در این حوزه داریم.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: رویا رفیعی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار