مستند «کمی تربت برای قاره سبز» تولید خانه هنرمندان مشهد همزمان با ایام اربعین حسینی از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.
کد خبر: ۳۲۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 15 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، مستند «کمی تربت برای قاره سبز» تولید خانه هنرمندان مشهد درباره یک شاگرد پیتزافروش مسلمان آلمانی که زمینه‌ساز تشرف چندین تازه‌مسلمان اروپایی به کربلا شده، هم‌زمان با فرارسیدن ایام اربعین حسینی از سیمای جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان پخش می‌شود.

این مستند روایتی از یک شاگرد پیتزافروشی مسلمان آلمانی است که به‌تنهایی حدود 200 نفر را مسلمان کرده است.

سازنده این مستند دراین‌باره اعلام کرد: مستند کمی ‌تربت برای قاره سبز، روایت یک هیأت از زائران امام حسین (ع) است که به دست این پیتزافروش، مسلمان شده‌اند و سال قبل موفق به حضور در مراسم اربعین حسینی شدند.

مسعود حیدری ادامه داد: این هیأت پس از انجام مراسم اربعین راهی مشهد شدند و به زیارت امام رضا (ع) مشرف شدند، اما شخصیت اصلی داستان که همان مظفر، شاگرد پیتزافروش باشد نتوانست از محل کار خود مرخصی بگیرد و به همین دلیل سفر مشهد را از دست داد اما او سرانجام در ماه رمضان موفق به حضور در مشهد و حرم امام رضا (ع) شد و در این سفر با خانواده یکی از شهدای مدافع حرم به نام سید عبدالله حسینی که یک شهید افغانستانی است آشنا شد و مهمان پدر شهید بود.

حیدری درباره مدت‌زمان ساخت این مستند هم گفت: تصویربرداری این مستند در دو فاز در ایران و عراق انجام شد اما ازآنجاکه شخصیت‌های داستان به زبان‌های مختلف ازجمله هلندی، آلمانی، بلژیکی، ترکی، عربی، انگلیسی و... گفت‌وگو می‌کردند کار ترجمه و تدوین اثر به درازا کشید و تقریباً یک سال به طول انجامید.

مستند «کمی تربت برای قاره سبز» از سه‌شنبه 25 آبان به مدت چهار روز در چهار قسمت 40 دقیقه‌ای پخش می‌شود؛ ساعت پخش مستند به ترتیب در ایران از شبکه سه ساعت 7 صبح، و همچنین از شبکه جهانی جام جم در اروپا ساعت 21:55، در آمریکا ساعت 5:55 و در آسیا هم ساعت 13:55 به‌ وقت‌ ایران اعلام‌ شده است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت امور هنری شهرداری مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار