معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به بازدید اخیر نمایندگان فرمانداری، محیط زیست، دانشگاه های علوم پزشکی تهران و همچنین کارشناسان بهداشت دستگاه های مرتبط از فرآیند مدیریت پسماند هشت بیمارستان بزرگ دولتی در شمال غرب و جنوب غربی تهران، گفت: بر اساس گزارش های ارایه شده، شش بیمارستان نمره قبولی در حد 10 و 11 گرفتند.
کد خبر: ۳۳۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ 16 November 2016
"غلامحسین آرام "، عصر روز سه شنبه در سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند بیمارستانی شهرستان تهران که در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: اگر چه در ارتباط با مدیریت پسماندهای پزشکی اقدام های خوبی در زمینه های از جمله تفکیک پسماندها، جدا سازی پسماندهای شیمیایی و تصفیه پساب ها و نگهداری و امحاء زباله ها صورت گرفته و جای تشکر دارد، اما به دلیل اهمیت استمرار اقدام های پیشگیرانه ، هنوز بیمارستان ها با استانداردهای قابل قبول، فاصله دارند.
معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به تولید روزانه حدود 90 تن پسماند خشک بیمارستانی در 160 بیمارستان و 7 هزار درمانگاه شهر تهران، تاکید کرد که باید به طور مستمر از وضعیت مدیریت پسماند بیمارستان های دولتی و خصوصی تهران بازدید شود.
آرامان  در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: براساس گزارش دستگاه های مسوول، دو بیمارستان میلاد و فیاض بخش از شرایط قابل قبولی برخوردار بودند اما وضعیت شش بیمارستان دیگر آنچنان خوب نبوده است.
وی با اشاره به اینکه این شش بیمارستان در مرحله تفکیک پسماندهای خشک و نیز میکروبی بودن پساب های تصفیه شده، مشکل داشتند خاطرنشان کرد: براین اساس در روزهای آینده به طور رسمی به روسای دانشگاه های علوم پزشکی مرتبط و مدیران این بیمارستان ها تذکر رسمی داده خواهد شد.

تولید روزانه 50 هزار تن پسماند عمرانی و نخاله ساختمانی در تهران
بررسی پسماندهای عمرانی و نخاله های ساختمانی در تهران دیگر موضوع مورد بحث در این جلسه بود .
معاون فرماندار تهران در این خصوص با بیان اینکه روزانه در حدود 50 هزار تن پسماند عمرانی و نخاله ساختمانی در پایتخت تولید می شود گفت : با همکاری دو شرکت از بخش خصوصی، فرآیند بازیافت بخشی از این نخاله ها آغاز شده اما  همچنان حدود 35 تا 40 هزار تن از پسماندهای عمرانی تهران دفن می شوند.
وی با انتقاد از اینکه تنها گود دفن پسماندهای عمرانی شهر تهران واقع در آبعلی (مشهور به گود آبعلی) پرشده و ظرفیت آن پاسخگوی این حجم پسماند نیست، افزود: در مناطق شمال، غرب و جنوب غرب شهر تهران گودهای جدیدی برای این کار شناسایی شده که پس از تایید کارگروه مدیریت پسماند استان از ظرفیت آن ها استفاده خواهد شد.

آلودگی رودخانه های سرخه حصار و کن را تهدید می کند
معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به اینکه وارد شدن پساب های صنعتی به رودخانه های سرخه حصار در شرق و کن در غرب تهران سلامت آب این رودخانه ها را تهدید می کند گفت: امروز مصوب شد که شرکت آب منطقه ای به عنوان متولی این رودخانه ها نسبت به جلوگیری از ورود پساب کارخانه های صنعتی و مراکز بهداشتی در مسیر این رودخانه ها اقدام کند.
وی یادآور شد: از دیگر مصوبات نشست امروز، بازدید از شیوه مدیریت پساب های صنعتی و پسماندهای خشک کارخانجات شهر تهران بود.

بررسی طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران
معاون فرماندار تهران از بررسی طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران در نشست آتی این کارگروه خبر داد و گفت: در صورت تصویب، این طرح برای انطباق با طرح جامع مدیریت پسماند استان، به کارگروه استانی ارسال می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار