معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از انجام یک‌هزار و 378 سرویس جمع‌آوری و انتقال آب توسط 100 دستگاه تانکر در سطح شهر خبر داد.
کد خبر: ۳۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲ 09 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی و مشارکت‌های مردمی معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد، خلیل‌الله کاظمی در ارتباط با تعداد درختان سقوط کرده در بارندگی دو شب گذشته اظهار کرد: بنابر بازدیدهای انجام شده از سطح مناطق تاکنون 539 اصله درخت سقوط کرده و قطاعی شده در معابر اصلی و فرعی جمع‌آوری شده است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد از 142 مورد آب‌گرفتگی در سطح شهر خبر داد و گفت: تعداد یک‌هزار و 378 سرویس آبکشی معابر توسط 100 دستگاه تانکر در سطح شهر انجام شد که این عملیات همچنان در حال انجام است.

کاظمی افزود: در عملیات اجرایی رفع مشکلات بارندگی دو شب گذشته، 554 نیروی کارگر صرفا برای کار با تانکرها و 4 هزار 850 نفر نیرو پرسنل خدمات شهری، شش دستگاه کانال شور، شش دستگاه بالابر، دو دستگاه جرثقیل و تمام پمپ‌های سطح مناطق به کار گرفته شد که تا صبح عملیات رفت و روب و پاکسازی شهر را به انجام رساندند.

وی گفت: 395 نیروی کارگر برای قطاعی درختان سقوط کرده و 46 نفر کارشناس دستگاه نظارت و 79 نفر کارشناس پیمانکار در حوزه فضای سبز عملیات قطاعی و جمع اور درختان را انجام دادند.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد با بیان اینکه اینگونه بارش‌ها هر 10 تا 20 سال یک نوبت اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: کانال‌های موجود سطح شهر جوابگوی این میزان بارندگی شدید نیست و همچنین امکان تعریض کانال‌ها نیز وجود ندارد، ضمن اینکه به اطلاع شهروندان می‌رساند لایه‌روبی و نظافت مسیل‌ها و کانال‌های سطح شهر در پایان سال 93 انجام شده و در این ارتباط مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: در دو شب گذشته تاکنون 728 حادثه بر اثر تغییر ناگهانی آب و هوا در شهر مشهد رخ داد و بر این اساس تمام نیروهای مستقر در 45 ایستگاه آتش‌نشانی به صورت آماده‌باش درآمدند تا مانع از گستردگی حوادث احتمالی جبران‌ناپذیر شوند.

کاظمی اعلام کرد: طی دو شب گذشته تاکنون 7 هزار و 950 تماس با مرکز 125 آتش‌نشانی مشهد از سوی شهروندان برقرار شد که 728 مورد آمار حوادث اعلام شد که از این تعداد 654 حادثه مربوط به وزش باد و باران دو شب گذشته است و از میان حوادث ناشی از تغییر شرایط آب و هوا بیشترین علل آن ناشی از آب‌افتادگی 536 مورد، سقوط درخت بر روی خودرو و منازل 95 مورد، سقوط داربست شش مورد، ریزش‌آوار 3 مورد با فراوانی تصرفاتی در منازل مسکونی، معابر و اماکن تجاری بوده است.

وی عنوان کرد: حوادث ناشی از تغییر ناگهانی هوا هیچ مصدوم و کشته‌ای نداشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار