کد خبر: ۳۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷ 09 May 2015
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز، از رتبه اول این استان، در میزان ورودی پرونده‌های تعزیری، به سازمان تعزیرات حکومتی کشور، نسبت به سایر استان‌های کشور خبر داد.
علی اکبر مختاری به ایلنا گفت: حجم پرونده های تعزیراتی در سال 93 نسبت به سال 92 با افزایش مواجه شد که استان البرز بیشترین افزایش را به خود اختصاص داد.
به گفته وی، هدفمندی یارانه ها، تاثیر به سزایی در افزایش حجم پرونده های تعزیراتی در سال 93 داشته است.
همان‌گونه که پرونده‌های تعزیراتی در مورد هدفمندی یارانه‌ها در سطح کشور با رشد چشمگیری روبه رو شد، به‌‌ همان نسبت، درالبرز افزایش داشته است. به گونه‌ای که در سال ۹۳ بیشترین حجم پرونده‌های تعزیراتی کشور در استان البرز تشکیل شد.
وی در ادامه، با بیان اینکه با تشکیل بالغ بر ۲۰ هزار پرونده تخلف، بیشترین حجم پرونده‌های تعزیراتی استان البرز، در حوزه کالا و خدمات شکل گرفت از افزایش ۹درصد این پرونده‌ها، نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
مختاری با بیان اینکه افزایش نظارت‌ها و رقبت عمومی برای طرح و پیگیری شکایت‌ها، از دلایل اصلی افزایش هجم تخلفات و پرونده‌های تعزیری در استان البرز است گفت: متاسفانه استان البرز، از جمله دو استانی ست که در سطح کشور با افزایش تخلفات در این حوزه مواجه بوده و این در حالی ست که بقیه استان‌های کشور با کاهش هجم پرونده‌های تعزیراتی، مواجه بتخلفات تعزیری حوزه تخلفات تعزیری بهداشت ودرمان البرز، ۷درصدرشد داشته است
وی در ادامه، با بیان اینکه ۷۵۶ میلیارد ریال جرائم نقدی تنها در حوزه کالا و خدمات برای متخلفین صادر شده بیان داشت: این درحالی ست که استان البرز در حوزه بهداشت و درمان، با رشد ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، رتبه چهارم تخلفات تعزیراتی کشور را در سال ۹۳ به خود اختصاص داده است.
وی گفت: در سال ۹۳ نزدیک ۵۰۰۰ پرونده تخلف در حوزه بهداشت، دارو و درمان استان البرز در اداره تعزیرات استان تشکیل شد که این میزان ۹درصد از پرونده‌های کل کشور را شامل می‌شود.
مختاری در ادامه با بیان اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق استان البرز، آمار ورودی پرونده‌ها به نسبت سایر پرونده‌ها در حوزه‌های مختلف، کم بوده است بیان داشت: با این وجود در سال ۹۳ با افزایش قابل توجه این پرونده‌ها در استان البرز مواجه بودیم که تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ورود مستقیم پرونده‌ها ی قاچاق، به اداره کل تعزیرات حکومتی البرز، از دلایل مهم افزایش تشکیل این پرونده‌ها در استان البرز بوده است.
۷۹۲ میلیارد ریال میزان محکومیت پرونده‌های تعزیری استان البرز در سال ۹۳
وی در ادامه با بیان اینکه، در سال ۹۳ شاهد افزایش ۱۱درصد پرونده‌های تعزیراتی استان البرز نسبت به مدت مشابه بوده‌ایم اظهار داشت: در سال گذشته، سر جمع نزدیک به ۲۶ هزار و ۳۵۴ فقره پرونده وارد مجوعه تعزیرات حکومتی استان البرز، شد که مجموعا ۷۹۲ میلیارد ریال محکومیت برای این پرونده‌ها صادر شد.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های قانونی ماده ۱۶ قانون تعزیرات حکومتی کشور، که در آن واحدهای گشت سیار خودشان می‌توانند هم به تخلفات رسیدگی، هم حکم صادر کنند وهم ناظر اجرای قانون باشند خاطرنشان کرد: مردم در صورت انجام هرگونه تخلف صنفی بدون ارجا به اتحادیه‌ها، مستقیما، می‌توانند از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۹۶۵ و یا با مراجعه حضور، در اداره کل تعزیرات حکومتی استان، طرح شکایت کنند.
تاسیس ۴ شعبه جدید رسیدگی به تخلفات تعزیری در استان البرز
وی در ادامه، با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک، ساختمان اداره تعزیرات حکومتی نظرآباد افتتاح خواهد شد از اخذ مجوز و تصویب تاسیس سه مرکز مستقل تعزیراتی در شهرستان فردیس و نقاط مختلف کلانشهر کرج توسط شورای عالی قضایی استان خبر داد.
وی در پایان، با بیان اینکه، سازمان تعزیرات حکومتی استان البرز به منظور افزایش نظارت‌های قانونی در سطح این استان به دنبال جذب نیروهای جدید و تقاضای خدمت نیروهای بازنشسته این سازمان است مدت زمان رسیدگی پرونده‌های تعزیراتی از زمان تشکیل پرونده تا منجر به صدور حکم را در حوزه کالا وخدمات ۲۰ روز، در حوزه بهداشت، دارو و درمان ۱۳ روز و حوزه مبارزه با قاچاق ۲۹ روز عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار