خطیب نماز جمعه اهواز تصریح کرد:
مراسم اربعین باید مردمی بماند و دستگاه های دولتی و اجرایی لازم نیست موکب برپا کنند، دستگاه ها و وزارت خانه ها در مسائل زیرساختی مانند آب و راه کمک کنند.
کد خبر: ۳۳۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 18 November 2016
به گزارش تابناک خوزستان ؛ آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۲۹ آبانماه آغاز هفته بسیج اظهار کرد: تشکیل بسیج توسط حضرت امام خمینی (ره) از پیش بینی و آینده نگری های ایشان بود.

وی افزود: بسیج خدمات بی بدیلی قبل و در زمان جنگ تحمیلی در کنار دیگری نیروهای نظامی داشته و پس از جنگ نیز در قالب بسیج سازندگی خدمات ارزنده ای ارائه داد.

آیت الله حسن زاده با بیان اینکه امروز ما فرهنگ و روحیه بسیجی را نیاز داریم، خاطرنشان کرد: روحیه اخلاص و انجام بیشترین خدمت با کمترین توقع را تمامی دستگاه ها، نهادها، دانشگاه ها، حوزه علمیه و… ما امروز نیاز دارند.

خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی، عنوان کرد: روحیه خدمت مردم عزیز استان به زائران حسینی در مسیر و همچنین در مرزهای چذابه و شلمچه جای تقدیر و سپاس دارد.

وی تصریح کرد: مراسم اربعین باید مردمی بماند و دستگاه های دولتی و اجرایی لازم نیست موکب برپا کنند، دستگاه ها و وزارت خانه ها در مسائل زیرساختی مانند آب و راه کمک کنند البته مسئولین تلاش بسیار خوبی نسبت به سال قبل داشته اند که جای تقدیر است اما مسائل زیرساختی این دو مرز باید حل شود.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه دستگاه امام حسین (ع)، دستگاه بی نظمی و نقض مقررات نیست، عنوان کرد: نباید کسی به اسم عشق به امام حسین (ع) بدون ویزا به مرز مراجعه کند و موجب عدم تشرف دیگر زائران شود.

img_7140

آیت الله حسن زاده در ادامه با اشاره به سفر یکروزه رئیس جمهور به خوزستان، عنوان کرد: در این سفر صحبت های خوبی در خصوص سهم بیشتر مردم استان از نفت توسط رئیس جمهور و وزیر نفت زده شد اما مردم خوزستان صحبت های خوب و قشنگ را بسیار شنیده اند ولی بسیاری از وعده های داده شده تاکنون تحقق نیافته است.

خطیب نماز جمعه اهواز تصریح کرد: اولین چاه نفت خاورمیانه در مسجدسلیمان بود اما این شهر جاده ایمنی برای تردد ندارد، فقر در امیدیه و ماهشهر در کنار تاسیسات عظیم پتروشیمی بسیار است.

وی در ادامه با اشاره به بحث آب، عنوان کرد: از نظر کارشناسان تا ۱۰ سال آینده ۴۸ کشور که یکی از آنها ایران است دچار بی آبی و کم آبی می شوند که در این شرایط مدیریت آب بسیار مهم خواهد بود.

آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده با بیان اینکه باید الگوی مصرف آب اصلاح گردد، تصریح کرد: باید از روش های نوین آبیاری در کشاورزی و صنعت استفاده شود همچنین آب شرب از آب مصرفی تفکیک شود.

خطیب نماز جمعه اهواز در ادامه با اشاره به بحث انتقال آب از خوزستان، تصریح کرد: در این زمینه باید به قانون عمل شود و اگر قانون غلط است باید اصلاح شود، ما نمی خواهیم این موضوع را سیاسی کنیم، آب انتقالی باید فقط برای شرب باشد.

وی با بیان اینکه پیش بینی شده است آب خیلی بیشتری از میزان مورد نیاز برای آب شرب انتقال یابد، افزود: در این صورت مشکلات زیست محیطی مانند ریزگردها بسیار بیشتر خواهند شد و حتی بر افزایش آمار بیکاری در خوزستان که به هیچ وجه مطابق با دیگر استانها نیست، تاثیر خواهد داشت.

امام جمعه موقت اهواز گفت: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که رئیس جمهور در سفر اخیر خود به خوزستان بر اجرای آن تاکید داشت، نیاز به آب دارد.

آیت الله حسن زاده با بیان اینکه بخش مهمی از بحث امنیت پایدار در استان خوزستان مربوط به آب است، تصریح کرد: مسئله آب مطالبه همه مردم است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار