سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: 35 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان نیاز به مسکن دارند.
کد خبر: ۳۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹ 10 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حبیب آسوده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تاکنون حدود 13هزار واحد مسکن روستایی و 2500 واحد مسکن شهری به افراد تحت پوشش کمیته امداد تحویل داده شده است، عنوان کرد: در حال حاضر 35 هزار خانوار تحت پوشش این سازمان، نیازمند مسکن هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته در طرحی که با عنوان طرح بهسازی، مقاوم‌سازی مسکن روستایی و با همکاری بنیاد مسکن برگزار شد، حدود 2480 طرح روستایی انجام گرفت که تا پایان سال گذشته، 1300 مسکن از این تعداد، تحویل افراد شده است؛ در فضای شهری نیز 179 واحد تامین شده داریم که به افراد نیازمند تحویل داده‌ایم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اظهار کرد: در سال گذشته حدود 2350 فقره تغییرات مسکن انجام شده که هزینه‌ی آن برای هر واحد، تا سقف دو میلیون تومان بوده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خاطرنشان کرد: در طرح بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی 12 میلیون تومان آن وامی است که از طریق بنیاد مسکن پرداخت می‌شود و محرومان باید اقساط آن را پرداخت کنند اما به دلیل دشواری پرداخت آن، استقبال از این طرح کم است؛ در صورتی که خیران بتوانند این اقساط را پرداخت کنند مساله خانه‌دار کردن افراد نیازمند سریع‌تر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش کمیته امداد تا پایان سال گذشته، 150 خانوار و 350 هزار نفر بوده است، خطاب به از مسوولان و خیران، اظهار کرد: باید از بودجه‌های استانی و کمک‌های خیران برای خرید مسکن محرومان استفاده شود تا هر چه زودتر نیاز مسکن افراد نیازمند به خصوص خانواده‌های ایتام وبدون سرپرست تامین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار