نگذارید جوانمردی در یاسوج بمیرد
در حادثه ی رانندگی در شهر یاسوج فردی بر اثر تصادف فوت می شود که در صورت رسیدن به موقع به بیمارستان شاید الان زنده بود!
کد خبر: ۳۳۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 19 November 2016
مردم مناطق لرنشین در غیرت، جوانمردی و نوعدوستی و میهمان نوازی ، شهرت بالایی دارند به گونه ای که غریبه ها در این شهر احساس غربت نمی کنند، غیرت ، مردانگی و نوعدوستی آن ها در طول تاریخ و خصوصا در جنگ با متجاوزان به میهن ، همیشه زبانزد بوده است ، از آریوبرزنی که با تمام قدرت از میهن خود دفاع کرد تا شهدای جنگ تحمیلی اخیر که با تمام توان و غیرت خود صدام را به زباله دان تاریخ سپردند.
اما شهرنشینی و زندگی امروزی کمی بر خلق و خوی ما اثر منفی گذاشته است تا جایی که دیگر چندان میهمان نواز نیستیم! چندان گذشت نمی کنیم!و متاسفانه کم کم داریم روحیه جوانمردی را هم از دست می دهیم!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،در حادثه ی رانندگی در شهر یاسوج فردی در اثر تصادف فوت می شود که در صورت رسیدن به موقع به بیمارستان شاید الان زنده بود!
ماجرای این تصادف به هفته گذشته برمی گردد . در این تصادف مردی پس از اقامه نماز مغرب در یکی از مساجد شهر ، قصد رفتن به خانه را دارد که در محدوده زیرگذر نزدیکی جاده ورودی آبشار یاسوج، خودروی پرایدی با شدت به این مرد می زند و بدون توقف از محل حادثه می گریزد!
فرزند این مرحوم به خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، گفت: از مرگ پدرم به اندازه نوع برخورد این شهروند متاثر نیستم چرا که اگر چنین فرهنگی بر شهر یاسوج غلبه کند ، دیگر هیچ چیزی از غیرت و مردانگی لر باقی نمی ماند.
دانش نیا که خود فرهنگی آموزش و پرورش است در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در خصوص چگونگی حادثه گفت : پدرم طبق معمول پس از ادای نماز مغرب و عشا رهسپار خانه بود که در هنگام عبور از عرض خیابان در محدوده زیرگذر ورودی آبشار یاسوج، خودرویی به شدت به وی برخورد می کند و متاسفانه از محل حادثه می گریزد.
وی گفت پدرم بر اثر شدت خونریزی در بیمارستان فوت کرد که اگر راننده، کمی مردانگی می کرد و او را به بیمارستان می رساند ، شاید الان  زنده بود.
وی به نکته قابل تامل دیگری هم اشاره کرد و گفت : پس از بررسی ها متوجه شدیم که محدوده ی تصادف در حریم پوشش دوربین های راهنمای و رانندگی است و وقتی به مسئولین مربوطه مراجعه کردیم به ما گفتند که دوربین ها کار نمی کنند و احتمالا منظور این بوده که هنوز به بهره برداری نرسیده اند.
دانش نیا گفت: بحث چگونه رانندگی کردن و بی برنامگی در بهره برداری از تجهیزات شهری را که کنار بگذاریم ، گذشتن از ناجوانمردی راننده خودرو واقعا سخت است و امیدوارم این شخص به اشتباه خود پی برده باشد و دیگران هم سعی کنند روحیه جوانمردی را از بین نبرند که اگر اینچنین شد ، باید در انتظار از دست رفتن بسیاری از ارزش های خود باشیم.
دانش نیا در پایان گفت : هر چند زمان مرگ دست خداست اما به نظر می رسد ، ماندن راننده در محل و انتقال فوری مصدوم به بیمارستان ، می توانست باعث زنده ماندن مصدوم شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار