مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: سرمای چند روز گذشته تاکنون 10 میلیارد ریال خسارت به مزارع زعفران این شهرستان وارد کرده است.
کد خبر: ۳۳۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 24 November 2016
به گزارش تابناك رضوي،‌علیرضا حسین زاده افزود: برودت هوا در زمان برداشت گل زعفران باعث سرما زدگی بیش از یک هزار هکتار از این محصول در گناباد شده است.
وی اظهار کرد: همچنین تداوم پدیده خشکسالی و کمبود منابع آب مانع توسعه مزارع زعفران در این شهرستان شده به طوری که سطح کشت این محصول امسال هم مانند پارسال در حد 3600 هکتار باقی مانده است.
وی گفت: برداشت گل زعفران در گناباد از 15 آبان ماه آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد و کمبود منابع آب و سرمازدگی برداشت این محصول را تا 50 درصد کاهش داده است.
حسین زاده قیمت کنونی هر کیلو گرم گل زعفران را در بازار گناباد 500 هزار ریال و هر کیلو گرم زعفران خالص را 52 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: بطور متوسط از هر 90 تا 100 کیلو گرم گل زعفران یک کیلو گرم زعفران به دست می آید.
وی اظهار کرد: کاهش برداشت گل زعفران به دلیل کمبود منابع آب و خشکسالی و همچنین سرمازدگی در افزایش این قیمت تاثیر گذار است.
شهرستان گناباد در مجموع دارای حدود 20 هزار هکتار زمین کشت آبی، 1700 هکتار کشت دیم و 500 هزار راس دام است و سالانه حدود 84 هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی در این شهرستان تولید می شود.
حدود 14 هزار بهره بردار کشاورزی در بخشهای زراعت، دام و باغداری شهرستان گناباد از افزون بر 400 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و 346 رشته قنات بهره می برند.
 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار