کد خبر: ۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۶ 08 February 2015
معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرزگفت: هیچ محدودیتی برای اعطای تسهیلات بانکی به روستاییان استان وجود ندارد.
حیدرحامدی، اظهارکرد: با توجه به گسترش شهرنشینی، طی چند سال اخیرشاهد مهاجرت عده زیادی از روستانشینان به مناطق شهری استان بوده‌ایم.
وی افزود: این روند مهاجرتی تا جایی پیش رفته است که اکنون تنها 9.5 درصد از کل جمعیت استان در روستاها باقی مانده و بقیه شهرنشین شده‌اند.
حامدی ادامه داد: اکنون 65 هزارو860 واحد مسکن روستایی در البرز وجود دارد که برخی از آنها نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارند.
وی گفت: ازآنجایی که ممکن است برخی ازساکنان واحدهای فرسوده روستایی توان مالی برای بازسازی و تعمیرمحل سکونت خود را نداشته باشند، بنیادمسکن انقلاب اسلامی البرز اقدام به اعطای تسهیلات بانکی به آنان می‌کند.
به گزارش ایسنا این مسئول تاکید کرد: این وام به تمامی واحدهای مسکن روستایی شهرها و روستاهای کمتر از12هزار نفر تعلق می‌گیرد.
حامدی یادآورشد: مبلغ این وام دومیلیون تومان است که با نرخ سود پنج درصدی به متقاضیان داده می‌شود.
معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرزگفت: به جز وام تعمیر، متقاضیان احداث واحدمسکونی نیز می‌توانند از وام 15 میلیون تومانی برخوردار شوند.
وی تصریح کرد: این وام تنها به کسانی تعلق می‌گیردکه واحد خود را با نظارت مهندسان ناظر بنیاد مسکن و طبق استانداردها و اصول ساختمان‌سازی بنا کنند.
وی اظهارکرد: اگرخانه‌هایی که در روستاها بنا می‌شوند ایمن نباشند، با وقوع کوچکترین حادثه‌ای آسیب می‌بینند و علاوه بر خسارات مادی، خسارات جانی و غیر قابل جبران نیز به ساکنان تحمیل می‌کنند.
 وی افزود: دولت هرساله 200 هزار مسکن روستایی در کشور را مقاوم‌سازی و بازسازی می‌کند تا خسارات ناشی از بلایای طبیعی در زمان حادثه را تا حد امکان کاهش دهد .
حامدی ادامه داد: در زمان آغازاین طرح، برخی از روستانشینان حتی از احداث ستون برای واحدهای درحال ساخت خود هم ممانعت می‌کردند و می‌خواستند با کمترین هزینه واحد خود را تکمیل کنند ولی با آگاهی بخشی مهندسین ناظر بنیادمسکن، به خطرات مسکن ناپایدار پی برده ودر نهایت به ساخت اصولی واحد خود راضی می‌شدند .
این مسئول تاکید کرد: سهمیه امسال البرز برای اعطای وام مسکن روستایی، هزار و 550 واحد است که تا کنون اطلاعات مربوط به 500 متقاضی بررسی و 200 پرونده نیز به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
حامدی گفت: هرچند مبلغ این وام برای احداث کامل یک واحد روستایی مناسب نیست ولی نباید فراموش کرد که بسیاری از کشورها توان پرداخت همین مبلغ را نیزندارند.
معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرزگفت: روستانشینان نیز باید در فرایند تامین منابع مالی ساخت مسکن خود مشارکت کنند وتنها به وام دولت اتکا نکنند .
این مسئول دربخش دیگری از صحبت‌های خود به حادثه خیز بودن اکثر مناطق استان اشاره کرد و افزود: به جز بخش‌هایی از نظرآباد بقیه استان بر روی گسل قرار گرفته و این امرخطر وقوع زلزله را چند برابر می‌کند.
وی ابراز کرد: در زلزله بم و آذربایجان واحدهای روستایی تخریب شدند که در ساخت آنها از هیچ  استاندارد و اصولی رعایت نشده بود.
این مسئول گفت: کارشناسان بنیاد مسکن تصویر تخریب روستاهای بم و آذربایجان را به روستانشینان البرزی نشان دادند تا عاقبت ساخت غیر‌اصولی مسکن را به آنان نشان دهند که این امر نتیجه مثبتی به همراه داشت .
وی ادامه داد: بنیادمسکن هیچ محدودیتی در خصوص واگذاری وام به متقاضیان ندارد و به همه درخواست‌ها در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.
 وی ابراز کرد: برای توسعه فرهنگ مقاوم‌سازی مسکن روستایی رسانه‌ها باید حمایت‌های لازم را داشته باشند و دراین خصوص اطلاع‌رسانی کرده و آگاهی مردم را بالا ببرند.
وی درپایان گفت: مسئولان نیز می‌توانند با اجرایی سیاست‌های تشویقی مانند صدور پروانه ساختمانی رایگان دربرای روستانشینان انگیزه آنان را برای احداث مسکن ایمن و مقاوم بالا ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار