16 آذر یا روز اول دانشگاه، روز بصیرت، ایستادگی، استکبار ستیزی و مقابله با اندیشه سکولاری برآمده از تفکر فلسفه پراگماتیستی آمریکاست
کد خبر: ۳۳۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 06 December 2016
به گزارش تابناک خوزستان، به مناسبت 16 آذر روز دانشجو مراسم بزرگداشتی از سوی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز باغ حضور مهندس احمدی فر رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز، آیت الله فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شهردار اهواز، اعضای شورای شهر اهواز، دانشجویان و اساتید این دانشگاه برگزار گردید. آیت الله فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در حاشیه این مراسم اظهار کرد: 60 سال گذشته در ایران با پرچم داری نهضت دانشجویی اتفاقاتی در روز 16 آذر کشور رقم خورد که بر اساس آن تمامی توطئه های ننگین استبار جهانی در خنثی گردید. نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا که آمده بود پیروزی خود را به شاه تبریک بگوید و بنیاد یک تفکر سکولار را براساس فلسفه پراگماتیسم آمریکایی در ایران پی ریزی نماید که نهضت دانشجویی با نشان دادن اولین کارت قرمز خود به آمریکای مستکبر این اندیشه را قبل از تولد در نطفه خفه کرد.

آیت الله فرحانی در ادامه گفت: نهضت دانشجویی شامل سه روز بزرگ است. 16 آذر یا روز اول دانشگاه، روز بصیرت، ایستادگی، استکبار ستیزی و مقابله با اندیشه سکولاری برآمده از تفکر فلسفه پراگماتیستی آمریکاست. امام راحل از ظرفیت بسیار بالای دانشگاه و نهضت دانشجویی حرکتی را مدیریت کرد که پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس از آن شکل گرفت. روز دوم دانشگاه روز اشغال لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام است. نهضت دانشجویی نهضتی ولایتمدار است. لذا نهضت دانشجویی این دو روز را از امام و روحانیت به ارمغان دارد که افتخار بسیار بزرگی است. 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: پس از رحلت امام خمینی(ره) رهبر معظم انقلاب دکترین ولایت را به حوزه، دانشگاه و فرهیختگان دنیا هدیه کرد. رهبر معظم انقلاب در سه دهه اخیر از ظرفیت بالای دانشگاه ، توان بالای دانشجو و از به رسمیت شناختن نهضت دانشجویی در جهت توسعه همه جانبه کشور استفاده نموده است.

آیت الله فرحانی تصریح کرد: و امروز روز سوم دانشگاه  است چرا که در اعتلای تمدن دینی دانشگاه غیور ایران مرزهای اندیشه را در سطح دنیا در می نوردد. مقالات علمی در عرصه های مختلف، رشدهای بسیار چشمگیر شاخص ها همگی دست آوردهای نهضت علمی دانشجویی است.

وی اظهار کرد: دکترین ولایت دکترینی ولایتمدار و استکبار ستیز است که به منظور احقاق حقوق ملت ایران شکل گرفته است و این همان مسیری است که نهضت دانشجویی به دنبال آن است.

  نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز هم که دنیا شاهد بد عهدی آمریکاست نهضت دانشجویی بایستی کارت قرمز را به آمریکا نشان دهد. تمدید ده ساله تحریم ها با عزم هماهنگ جناح های سیاسی در آمریکا خوی استکبار ستیزی این کشور را بار دیگر به معرض نمایش گذاشت و این نهضت دانشجویی است که همانند 16 آذر اولین کارت قرمز را به آمریکا نشان خواهد داد.

آیت الله فرحانی در ادامه با اشاره به موفقیت هایی که دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز از زمان تاسیس تاکنون کسب نموده است،اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز با ظرفیت بیش از 2000 هزار دانشجو در 16 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی توانسته است افتخارات مختلفی را در عرصه های علمی، فرهنگی و دینی کسب نماید گه جای بسی تقدیر و تشکر دارد و انشالله در آینده شاهد تقویت هر چه تمام تر این جریان علمی در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز باشیم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار