کد خبر: ۳۴۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 11 December 2016
به گزارش تابناک یزد،توجه به سرمایه گذاری در صنعت توریسم اهمیت بسیاری دارد؛ به این دلیل سرمایه گذاری در بخش گردشگری می‌تواند توسعه زیرساخت‌های گردشگری را بهبود بخشیده و به اقتصاد کمک کند. از این رو مسئولان استان در صدد هستند با مطالعه فرصت‌های مهم سرمایه گذاری به ویژه در بخش گردشگری از این فرصت‌ها بهره مند شوند.
با سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف از جمله بهبود وضعیت حمل و نقل، ارتقای کیفیت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها،ایجاد جاذبه‌های گوناگون، ایجاد رستوران‌های مجهز و با کیفیت و استفاده از راهنماهای مجرب حرفه ای می‌توان صنعت توریسم استان را بهبود و ارتقا داد؛ استانی که سال‌هاست ازخشکسالی و بی‌آبی رنج‌های زیادی می‌برد و به نظر می‌رسد تنها راه جهش و توسعه پایدار استان صنعت پاک گردشگری است.
طبق برآوردهای دست اندرکاران بخش برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از سال‌94 تا پایان 6 ماه نخست سال 95 در بخش گردشگری، 154 فقره موافقت نامه اولیه برای احداث ،توسعه و تبدیل بهسازی تاسیسات گردشگری صادر شده است که مبلغ کل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه گردشگری 948 میلیارد ریال برآورد شده است.

ظرفیت‌های گردشگری و جذب سرمایه‌گذار
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان می‌گوید: یزد دارای ظرفیت‌های خوبی در بخش گردشگری است که برای سرمایه‌گذاران فرصت‌های با ارزشی فراهم کرده است، بیابان‌ها، تپه‌های ریگ روان و فاصله نزدیک با ارتفاعات زیبا و سرسبز شیرکوه جلوه‌های خوب گردشگری را فراهم کرده است.
«محمدرضا نصیری»می‌افزاید: روستاهای هدف گردشگری،غارها و کویرها، پارک‌ها و آثار طبیعی ملی و بافت تاریخی یزد و شهرهای اردکان، میبد از ظرفیت‌های مهم گردشگری استان هستند که علاوه بر همه این ظرفیت‌ها امنیت و نجابت مردم یزد باعث جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی شده است.
به گفته وی، احداث هتل‌های 4 و 5 ستاره، مجموعه‌های تفریحی و گردشگری، کمپ‌های نوروزی، مجموعه‌های توریسم درمانی و مجتمع‌های بین راهی در کنار هزار و 500 اثر ثبتی تاریخی و طبیعی استان از موقعیت‌های مهم سرمایه گذاری استان به شمار می‌رود.
نصیری بیان می‌کند: سرمایه گذاری بخش گردشگری استان در سال 95 در مقایسه با سال گذشته با رشد بسیار خوبی روبه‌رو بوده است و در حوزه عملکرد شاخص‌ها از سال 94 تا پایان 6 ماه اول امسال،154 فقره موافقت نامه اولیه و اصولی برای احداث ،توسعه ،تبدیل و بهسازی تاسیسات و زیر ساخت‌های گردشگری صادر شده است.
وی ادامه می‌دهد: در این بازه زمانی سرمایه‌گذاری با ارزش 948 میلیارد ریال در بخش گردشگری استان جذب شده است که این سرمایه گذاری برای پروژه‌های مختلف گردشگری بوده و 23 طرح از طرح‌های سرمایه‌گذاری پیشرفتی بالای 60 درصد داشته است.
به گفته این مسئول، ظرفیت‌های مهم شهر یزد در بخش‌های مهم درمانی و پزشکی، استان را به قطب پزشکی کشور مبدل ساخته و 110‌میلیارد تومان هم در بخش توریسم درمانی یا گردشگری سلامت سرمایه جذب شده است.
 وی در ادامه می‌گوید: 5 نفر سرمایه گذار که 2‌نفر آنها خارجی هستند آماده سرمایه گذاری در بخش‌های مهم گردشگری سلامت هستند.

پیشرفت طرح‌های سرمایه گذاری
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می‌گوید: بعضی از طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مهم گردشگری با پیشرفت بالای 60 درصد روبه‌رو است که مهم ترین آن 16‌مرکز اقامتی، با سرمایه ای به ارزش 4192‌میلیارد ریال، 19 مجموعه گردشگری به ارزش 631 میلیارد ریال و همچنین 12‌واحد پذیرایی با ارزش 165 میلیارد ریال و 7 مجتمع بین راهی با ارزش 390 میلیارد ریال است که در رشد گردشگری استان تاثیر زیادی داشته است.
نصیری همچنین از تخصیص 4750‌میلیون ریال اعتبار برای زیر ساخت‌های مهم گردشگری، احداث و توسعه و بهسازی تاسیسات گردشگری خبر می‌دهد و می‌گوید: این اعتبارات برای ایجاد هتل‌های 5 ستاره باغ ارسی،کوشک اردکان،آبشار میبد، و آفتاب و مهتاب یزد همچنین پیگیری تسهیلاتی برای کمپ مهم توریسم درمانی محمد رسول الله در نظر گرفته شده است.
نصیری بیان می‌کند: استان یزد برای رسیدن به یک جهش خوب گردشگری با توجه به قرار گرفتن در مثلث طلایی گردشگری سند چشم‌انداز گردشگری استان را تدوین کرده است و برای رسیدن به این چشم انداز همه برنامه‌ها با محوریت این سند تدوین و اجرا می‌شود.

   رایزنی نماینده شرکت سرمایه گذاری ایتالیا در بخش گردشگری استان
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می‌گوید: اخیرا با توجه به اطلاع رسانی خوبی که درباره فرصت‌های مهم سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان شده است، نماینده شرکت‌های سرمایه گذاری کشور ایتالیا با بررسی وضعیت گردشگری استان برای توسعه زیر ساخت‌های گردشگری این استان آماده سرمایه گذاری است. «محمدرضا نصیری» می‌افزاید: اولویت‌های سرمایه گذاری استان، ایجاد هتل‌های 4 و 5 ستاره در بافت تاریخی و جدید استان است که این نماینده با مطالعه فرصت‌های سرمایه گذاری و اهمیت دادن اولویت‌های مهم آن با مسئولان میراث فرهنگی استان رایزنی‌هایی انجام داده است.
همشهری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار