عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر خانواده ای منسجم باشد و بر اساس موازین دین و شرع حرکت کند، نفوذناپذیر است.
کد خبر: ۳۴۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 13 December 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز سه شنبه در همایش خانواده حوزویان در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امروز یکی از توطئه های جدی دشمن به ویژه در مواجهه با انقلاب اسلامی، بحث هجمه نسبت به خانواده است.

وی گفت: آنها تلاش می کنند مفهومی به نام خانواده در جامعه اسلامی وجود نداشته باشد تا آسان تر بتوانند به هدف ها و نیت های شومشان برسند.

وی خاطرنشان کرد: نهاد خانواده بخش مهمی از جامعه در اسلام است و نقش خانواده آن قدر مهم می باشد که اساس نهاد سازندگی و شخصیت انسان ها به شمار می آید و باعث پیشرفت جامعه می شود. 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم چنین اظهار کرد: امروزه متاسفانه خانواده‌ های بسیاری به دلیل استفاده از شبکه ‌های اجتماعی دچار مشکلات زیادی شده اند و باید آثار سوء این شبکه ‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

حسینی بوشهری هم چنین با اشاره به نقش زن در خانواه اسلامی به ویژه نقش زن در موفقیت همسر، گفت: رهنمودهای اسلام با سایر مکتب ها در این زمینه قابل قیاس نیست، چون در سخنان اهل بیت(ع) تشکیل خانواده اساسا دارای حکمت در بُعدهای گوناگون اجتماعی، فرهنگی و فردی است.

وی؛ ایجاد آرامش در خانواده، احترام و محبت کردن به یکدیگر، حمایت معنوی، خواسته های معقول اقتصادی، صبر، تحمل، عفت و پاکدامنی را ازشاخصه های مهم در تحکیم خانواده ها برشمرد و گفت: بنیاد خانواده در اسلام دارای جایگاه و قداست خاصی است و امت اسلامی از مجموعه های کوچک خانواده ها تشکیل می شود. 

امام جمعه موقت قم از خانواده به عنوان اساس سازندگی شخصیت انسان ها نام برد و خاطرنشان کرد: در پشت موفیقت های هر مرد یک زن ایستاده است و در تاریخ نیز شاهد این مطلب هستیم و در زندگی دانشمندان بزرگ می بینیم که حضور یک زن در شخصیت این شخص موثر بوده است. 

وی اضافه کرد: نمونه آن، حضرت خدیجه کبری(س) می باشد که باعث پیشرفت اسلام شد و در کنار پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) تا آخرین لحظه همه نوع سختی ها را تحمل کرد و به حمایت از ایشان پرداخت. 

این همایش ویژه همسران طلبه ها و فضلای حوزه علمیه قم از سوی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در 2 نوبت صبح و عصر، هر نوبت با شرکت 250 تن برگزار می شود و سابقه برگزاری آن 13 ساله است که هدف از برگزاری آن، ارتقای سطح اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این خانواده هاست. 

در نوبت عصر این همایش حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم و حجت الاسلام والمسلمین زینتی کارشناس مباحث خانواده سخنرانی می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار