معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه الگوی انتقال ایدز در حال تغییر است گفت:در ابتدا نحوه انتقال بیشتر ناشی از اعتیاد ترزیقی بود ولی امروزه آمارها نشانگر افزایش انتقال این بیماری از طریق رفتارهای پر پرخطر است.
کد خبر: ۳۴۳۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳ 14 December 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد حسن لطفی  در همایشی به مناسبت هفته جهانی ایدز با بیان اینکه این بیماری ریشه در فقر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد افزود:موثرترین روش جهت پیشگیری و کنترل این بیماری، آموزش همگانی،انجام آزمایش و مشاوره های است.
وی آموزش جوانان در زمینه مخاطرات ایدز را یک ضرورت خواند و اظهار کرد: درصورتیکه آموزش های لازم به جوانان داده نشود در آینده ای نزدیک با روند شدید افزایش معضلات ابتلا به بیماری ایدز روبرو خواهیم شد.
مدیر گروه بیماریهای واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ١٤ مورد جدید ابتلا به ایدز در استان یزد شناسایی شد.
علیرضا پور مازار با بیان اینکه روند ابتلا به ایدز درزنان رو به افزایش است افزود:هم اکنون 260 نفر در این استان شناسایی شده اند که 54 نفر از این تعداد زن هستند.
شعار امسال روز جهانی ایدز، 'مهار همه گیری ایدز با اطلاع رسانی،پیشگیری،تشخیص زود هنگام،درمان و حمایت از مبتلایان ' اعلام شده است.
ایدز(AIDS)یا سندرم نقص ایمنی اکتسابی(Acquired immune deficiency syndrome)، نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی(HIV) ایجاد می شود.
ایدز از سوی سازمان بهداشت جهانی ششمین بیماری کشنده نام گرفته و هم اکنون حدود 35 میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس اچ آی وی (HIV) آلوده هستند و تا به حال حدود 39 میلیون نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار