مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: با ورود هواپیماهای شرکت نفت به آسمان اردبیل، تعداد پروازهای اردبیل - تهران افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۳۴۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹ 14 December 2016

به گزارش تابناک اردبیل٬ فخرالدین هاشمی درباره برقراری پروازهای شرکت هواپیمایی نفت در اردبیل، اظهار داشت: از هفته گذشته چهار پرواز توسط این شرکت به پروازهای هفتگی اردبیل-تهران اضافه شد.

وی گفت: مقرر است تا کمتر از یک ماه دیگر پروازهای این شرکت به هشت پرواز در هفته برسد که با این رقم تعداد پروازهای فرودگاه اردبیل-تهران به 46 پرواز در هفته خواهد رسید.

هاشمی تصریح کرد: با رایزنی های صورت گرفته با هواپیمایی آسمان قرار است تا کمتر از دو ماه دیگر پرواز اردبیل-عسلویه هم به تقاضای هم استانی‌های محترم راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه در خصوص میزان تقاضای سرویس هوایی برای هر مسیر و آمار مسافران، مطالعات زیادی صورت گرفته افزود: اطلاعات دقیقی از میزان مسافرت‌ها به استان‌های مختلف از شرکت‌های حمل ونقل استان دریافت گردیده که طبق این اطلاعات برنامه‌ریزی های لازم صورت می‌گیرد.

هاشمی گفت: غیر از تهران استان‌های مرکزی و جنوبی کشور مقصد اصلی مسافران استان می‌باشد و پروازهای شهرهای اصفهان، بندر عباس و ساری در اولویت‌های بعدی ما هستند.

وی با تاکید براینکه برنامه‌های پرواز در فصل‌های مختلف به علت شرایط متفاوت می‌تواند تغییر کند، اظهار کرد: پروازهای مستقیم از فرودگاه اردبیل به کشورهای آذربایجان و ترکیه در برنامه پروازهای عید نوروز امسال قرار گرفته تا مردم شریف استان برای سفر به این کشورها نیاز به مراجعه به شهرهای دیگر را نداشته باشند.

هاشمی گفت: علت اصلی تاخیر یا لغو اکثر پروازهای فرودگاه اردبیل در فصل‌های سرد سال وجود مه و پایین بودن شعاع دید در حد کمتر از 500 متر می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه اردبیل مجهزترین سیستم‌های برف روبی را در سطح فرودگاه‌های کشور دارد، افزود: نیم ساعت بعد از بارش هر برف در منطقه، کل باند‌های فرودگاه برف‌روبی می‌شود و لغو شدن پروازها به بارش برف و برودت هوا ارتباطی ندارد.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: برنامه پروازهای فرودگاه اردبیل به طور کامل برنامه‌ریزی شده است و گاهی اوقات به علت تعمیر هواپیماهای برخی از آژانس‌های هواپیمایی تعدادی از پروازها لغو می‌شود که این مشکل از طرف فرودگاه می‌باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار