کد خبر: ۳۴۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶ 14 December 2016
تابناک - مسوول ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاه های استان گیلان گفت: شانزدهمین دوره ثبت نام از دانشگاهیان گیلان برای اعزام به سفر معنوی عتبات عالیات آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین امیر چهری روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران در رشت افزود: ثبت نام از دانشگاهیان گیلان برای اعزام به عتبات عالیات از 21 آذر آغاز شده و تا اول دی ادامه دارد.
 
وی با بیان این که دانشگاهیان دانشگاه های استان گیلان شامل اساتید، دانشجویان و کارمندان می توانند برای ثبت نام اقدام کنند، اظهار کرد: علاقمندان برای ثبت نام بایستی به سایت www.labbayk.ir مراجعه کنند.
 
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان بیان داشت: سهمیه گیلان برای اعزام به عتبات عالیات ، شش کاروان ( هر کاروان 38 نفر) در نظر گرفته شده که چهار سفر هوایی و دو سفر نیز زمینی است.
 
حجت الاسلام و المسلمین چهری در رابطه با تاریخ اعزام ها برای دانشگاهیان استان گیلان تصریح کرد: چهار سفر هوایی در تاریخ های 6 و 13 بهمن، 18 اسفند و نهم فروردین 96 و دو سفر زمینی نیز 20 و 27 فروردین سال آینده انجام می گیرد.
وی با بیان این که نوع سفر هوایی یا زمینی بستگی به ثبت نام کنندگان دارد، اضافه کرد: سفر هوایی دانشگاهیان به عتبات عالیات هفت روز و سفر زمینی 9 روز در نظر گرفته شده است.
وی به برنامه های مختلف برای دانشگاهیان در این سفر معنوی اشاره و خاطر نشان کرد: در کنار اجرای برنامه های مختلف فرهنگی ، اهدای بسته فرهنگی از جمله کتاب های ویژه عتبات عالیات، سی دی و مفاتیح در نظر گرفته شده و دو همایش شامل پس از سفر و بعد از سفر نیز برای زائران برگزار می شود.
وی در رابطه با اهداف این سفر نیز بیان داشت: فرهنگ زیارت یک فرهنگ متعالی در جامعه به شمار می رود و زیارت به عنوان یک فرهنگ، انسان را از تعلقات خود رهایی می بخشد و توسل را پررنگ تر می کند.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم تا در دانشگاه حضرت اباعبدالله حسین (ع) درس عشق بیاموزیم.
وی یادآور شد: تمام هماهنگی ها در این اعزام ها، با همکاری حج و زیارت ، سازمان نظام وظیفه عمومی (برای مشمولان) و اعطای وام توسط بانک ملت و مدیریت شعب انجام می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار