ارائه گزارش های نامربوط به جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی
خروجی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم مطلوب نیست و انتظار عملکرد بهتری از این ستاد داریم. آنچه مدیرکل میراث فرهنگی استان قم در جلسه اقتصاد مقاومتی ارائه کرد‌ ‌ارتباطی به اقتصاد مقاومتی نداشت.
کد خبر: ۳۴۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰ 16 December 2016
به گزارش تابناک قم، معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت تغییر نگاه در این ستاد اظهار کرد: ادامه روال روتین در جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کافی نیست و باید ریل گذاری جدید در خصوص اقتصاد مقاومتی صورت بگیرد.

سعید شیرکوند افزود: برخی مسئولان به درستی با اهداف و مسائل مرتبط با اقتصاد مقاومتی آشنا نیستند و ضرورت دارد در این زمینه شفاف سازی شود.

وی بابیان اینکه جلسات اقتصاد مقاومتی باید تقاضا محور، با احصاء مشکلات و چاره سازی برای حل آن ها باشد ادامه داد: چندین کمیته زیر مجموعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هستند و مشکلات سازمان ها ابتدا باید در این کمیته ها بررسی شود و در مرحله آخر به ستاد فرماندهی ارجاع داده شود.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: بخشی از مشکلات در خصوص اقتصاد مقاومتی به عملکرد بانک‌ها مربوط است، نمایندگان آن‌ها باید در کمیته‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی حضور پیدا کنند و دلایل بانک‌ها برای عدم ارائه تسهیلات به عرصه اقتصاد مقاومتی با توجه به قوانین و مقررات مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با اشاره به ضرورت مطرح شدن مشکلات در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم اظهار کرد: در جلسات این ستاد نباید به گزارش گیری از دستگاه‌های استان بپردازیم، بلکه باید گره‌ها در عرصه اقتصاد مقاومتی در استان گفته شد و سعی کنیم که این گره‌ها را با همکاری استاندار و مقام‌های ارشد دولتی باز کنیم.

شیرکوند با انتقاد از ارائه گزارش های نامربوط به جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: آنچه مدیرکل میراث فرهنگی استان در جلسه ارائه کردند مخصوص میراث فرهنگی بود درحالی‌که این گزارش ارتباطی به اقتصاد مقاومتی نداشت.

وی ادامه داد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اختیارات زیادی دارد و می‌تواند از این اختیارات برای رفع مشکلات در عرصه اقتصاد مقاومتی استفاده کند، همچنین مدیران استان قم در صورت لزوم می‌توانند از مدیران ارشد دولت برای رفع مشکلات کمک بگیرند.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با انتقاد از عدم همراهی بانک‌های استان تصریح کرد: بانک‌های استان قم فعلاً مشکل‌زا شده‌اند که باید این موضوع موردبررسی بیشتری قرار گیرد.

وی افزود: باید در جلسه آینده ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم پنج مشکل اصلی استان در عرصه اقتصاد مقاومتی شناسایی شود و سعی کنیم که این مشکلات با اختیارات مدیران دولتی و کشور حل شود.

شیرکوند در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون خروجی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم مطلوب نبوده است و انتظار عملکرد بهتری از این ستاد داریم، باید در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به دنبال باز کردن گره‌ها با همکاری مدیران باشیم.

گفتنی است سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان دستگاه معین ستاد اقتصاد مقاومتی در استان قم و همدان تعیین شده است.

در جلسه قبلی ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم نیز رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از نحوه برگزاری جلسات و مطرح شدن مواردی کلی انتقاد کرده بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
ستاد اقتصاد مقاومتی در استان قم سازمان گردشگری است
متاسفانه این سازمان در قم چون جزو ساز مان های کارامد و مطرح نبوده متاسفانه منجر به انتقادات اقای شیرکوند شده
امیدوارم با حضور قدرتمند جناب اقای رضایی و حمایت از کار افرینان واقعی شاهد جهت گیری بهتر این ستاد باشیم
مهرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
ستاد اقتصاد مقاومتی در استان قم سازمان گردشگری است
متاسفانه این سازمان در قم چون جزو ساز مان های کارامد و مطرح نبوده متاسفانه منجر به انتقادات اقای شیرکوند شده
امیدوارم با حضور قدرتمند جناب اقای رضایی و حمایت از کار افرینان واقعی شاهد جهت گیری بهتر این ستاد باشیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار