رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: سالیان سال است که سرانه درمان کارگران پرداخت نمی‌شود و برخی از تعرفه‌ها در عمل‌های جراحی متخصصان تا 300 درصد اضافه شده است.
کد خبر: ۳۴۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 17 December 2016
به گزارش تابناک مازندران، به نقل از فارس از شهرستان ساری، اکبر شوکت بعدازظهر امروز در آیین رونمایی از سامانه سرشماری بیمه کارگران ساختمانی در ساری، اظهار کرد: انجمن صنفی کارگران مازندران از سالم‌ترین و فعال‌‎ترین انجمن‌های کارگری در کشور است.
 
وی با بیان اینکه 50 درصد از حوادث کار کشور مربوط به کارگران ساختمانی است، افزود: تشکل کارگران ساختمانی با 300 انجمن صنفی بزرگ‌ترین تشکل کارگری در کشور است.
 
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با اشاره به اینکه حدود 800 هزار کارگر ساختمانی در کشور زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: 90 درصد این افراد بالای 50 سال بوده و حتی یک روز سابقه بیمه نداشته‌اند.
 
این مسؤول به تصویب قانون رفع موانع اجرایی بیمه کارگران ساختمانی در سال 90 اشاره کرد و یاد‌آور شد: طرح سامانه سرشماری بیمه کارگران ساختمانی حدود چهار سال زمان برد و شهرستان نکا در مازندران به همراه شهرستان‌های ازنا، ساوه، خرمشهر به صورت پایلوت این طرح قرار گرفت.
 
شوکت با بیان اینکه در این سامانه افرادی که از بیمه سوء‌استفاده کنند توسط بانک رفاه شناسایی می‌شوند، تأکید کرد: با بازرسی‌های میدانی انجمن‌های صنفی بیمه کارگران ساختمانی به کارگران واقعی تعلق می‌گیرد.
 
وی با اشاره به موظف بودن تشکل‌های کارگری در بهبود محیط کسب و کار، ساماندهی و امنیت و ارتقای شغلی، اظهار کرد: موضوع اتباع بیگانه ساماندهی شده است و براساس قانون اتباع بیگانه فقط در مشاغلی که کارگران ایرانی کار نکنند می‌توانند فعالیت داشته باشند.
 
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با اعلام اینکه در سال 92 یک‌هزار و 300 فوتی در بخش کارگران ساختمانی داشته‌ایم، افزود: 50 درصد فوتی‌های کارگران در بخش ساختمانی و 50 درصد دیگر در بخش صنعت و... است.
 
این مسؤول با اشاره به خسارت 150 میلیارد تومانی در بخش حوادث و بهداشت حرفه‌ای در حوزه کارگران ساختمانی، بیان کرد: بودجه سه سال پیش این بخش 5 هزار میلیارد بوده است که به 18 هزار میلیارد تومان افزایش یافت و رشد بودجه درمان را داشته‌ایم.
 
شوکت با بیان اینکه قرار نبود طرح تحول سلامت هزینه خود را از جیب کارگران بگیرد، تصریح کرد: طرح تحول سلامت این درآمد را از جیب کارگران می‌گیرد.
 
وی با انتقاد از طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: سالیان سال است که سرانه درمان کارگران پرداخت نمی‌شود و برخی از تعرفه‌ها در عمل‌های جراحی متخصصان تا 300 درصد اضافه شده است.
 
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با بیان اینکه بارها از رئیس جمهور و وزرا خواسته‌ایم که به این موضوع توجه کنند، گفت: باید اقدامی در ارتباط با این طرح انجام شود که به سرنوشت هدفمندی یارانه‌ها دچار نشود.
برچسب ها: طرح تحول سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار