کد خبر: ۳۴۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۲ 18 December 2016
مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان گفت: حفظ وحدت مسئله‌ای سیاسی، مقطعی و تاکتیکی نیست، بلکه یک امر وجوبی از جانب خداست و قدم برداشتن در مسیری که وحدت را تقویت کند یک تکلیف شرعی است.

مولوی عبدالغنی دهانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: وحدت محدوده زمانی و مکانی ندارد، بلکه یک امر واجب است و مانند دیگر امور واجب شرعی، همه جا باید رعایت شود.

وی افزود: حفظ وحدت مسئله‌ای سیاسی، مقطعی و تاکتیکی نیست، بلکه یک امر وجوبی از جانب خداست و قدم برداشتن در مسیری که وحدت را تقویت کند یک تکلیف شرعی است.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه توهین به اعتقادات و مقدسات یک مذهب زمینه تفرقه و دشمنی را ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: مسائلی هستند که وحدت امت را تهدید می‌کند و باید از آن پرهیز کرد؛ از جمله مهم‌ترین آنها، اهانت به مقدسات دیگر مذاهب است.

وی افزود: داشتن جهل و عدم آگاهی از فقه دیگر مذاهب، یکی دیگر از مواردی است که از وحدت جلوگیری می‌کند؛ اگر سنی از فقه شیعه و شیعه از فقه اهل سنت آگاهی داشته باشد، متوجه می‌شوند که مشترکات بسیار بیشتر از نقاط اختلاف است.

عالم اهل سنت بیان کرد: وجود تبعیض از سوی حاکمان و صاحبان قدرت هم می‌تواند زمینه تفرقه را در جامعه ایجاد کند چرا که وقتی اقوام، طوایف و اقلیت‌های دینی ببینند که حقوقشان رعایت نمی‌شود و با تبعیض با آنها رفتار می‌شود، زمینه تفرقه ایجاد می‌شوند.

مولوی دهانی با بیان اینکه اهمیت حفظ وحدت امروز از هر زمان دیگری بیشتر است، تصریح کرد: جهان غرب به طمع دستیابی به سرمایه‌های دنیای اسلام، از هر راهی وارد می‌شود تا میان برادران مسلمان فاصله ایجاد کند.

وی افزود: اسلام آمریکایی را به وجود آورده‌اند تا در مقابل اسلام ناب محمدی(ص) قرار گیرد و مسلمانان به جای آنکه در کنار هم باشند، مقابل یکدیگر قرار گیرند، با این ترفند، با کمترین هزینه می‌توانند سرمایه‌های دنیای اسلام را بدست آورند.

سرپرست دبیرخانه ائمه جمعه نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای تقویت وحدت باید تحمل خود را بالا ببریم، در قلب خود یکدیگر را دوست بداریم و همچنین علمای فریقین و نخبگان جامعه وارد عمل شوند و در زمینه فتواهای وحدت‌آفرین بزرگان شیعه و سنی به جامعه آگاهی‌بخشی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار