مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان یزد با اشاره به لزوم استانداردسازی هر نوع تولیدات در استان گفت: استفاده از مواد اولیه استاندارد برای ساخت جواهرات ضروری است.
کد خبر: ۳۴۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ 18 December 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدحسین ماجدی‌اردکانی اظهار داشت: ترویج، آگاه‌سازی و آموزش همگانی استاندارد از ضروریات در جامعه است که باید مورد توجه مصرف‌کننده و تولیدکننده باشد.

وی با بیان اینکه یزد از پیشینه 400 ساله در امر طلاسازی برخوردار است، ادامه داد: در حال حاضر استان یزد یکی از قطب‌های طلا در کشور است و طلاسازان و فروشندگان یزدی باید همواره بر حفظ این برند با بهره‌مندی از مواد مرغوب و تولید استاندارد بکوشند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان یزد با اشاره به لزوم توسعه صنایع کم‌ابخواه در استان به واسطه خشکسالی‌های مداوم اضافه کرد: یکی از ویژگی‌هایی که صنعت طلاسازی دارد کم‌آبخواه بودن آن است که با شرایط استان سازگاری دارد.

این مسؤول با ابراز خرسندی از کیفیت و عیار طلای یزد عنوان کرد: اداره کل استاندارد یزد قصد مداخله در امور بازار، قیمت و تجارت در این زمینه را ندارد اما بنابر وظایفی که در زمینه استانداردسازی به عهده دارد بر روند تولیدات استاندارد نظارت خواهد داشت.

ماجدی‌اردکانی با تاکیدبر حمایت از سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر در استان اظهار داشت: چنانچه برخی افراد قصد سودجویی و یا عدم رعایت استاندارد در تولیدات این صنف را داشته باشند قطعا برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد با همکاری صنف طلای یزد افزود: یکی از این فعالیت‌ها اقدام به راه‌اندازی دفتر استانداردسازی در این زمینه بوده است که کارهایی مانند تدوین استاندارد استانی طلاسازی یزد در دستور کار دفتر استاندارد قرار گرفته و دنبال خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار