مدیرکل راه و شهرسازی یزد خواستار سرعت عمل بیشتر در بررسی و تصویب طرح تفصیلی شهرستان میبد شد.
کد خبر: ۳۴۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 24 December 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا نقصان‌محمدی در جلسه بررسی طرح تفصیلی شهر میبد اظهار داشت: این شهرستان از نادرترین شهرهای تاریخی ایران است که با وسعت قابل توجهی ثبت تاریخی شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان میبد از شهرهای مهم و تاریخی محسوب می‌شود، ادامه داد: با رویکردی که شورای عالی معماری و شهرسازی ایران در خصوص حفظ و صیانت از شهرهای تاریخی دارد باید در راستای جلوگیری از آسیب‌های متفاوت در ساخت معابر توجه خاصی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی یزد همچنین با تاکیدبر پیشگیری از تخریب‌ها در تعریض معابر گفت: لازم است تا این طرح مهم هرچه سریع‌تر نهایی شود که ما در اداره کل مجدانه پیگیر این طرح هستیم.

این مسؤول با بیان اینکه طرح تفصیلی بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهری نحوه استفاده از زمین‌های شهری، موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از طرح‌ها را مشخص می‌کند اظهار داشت: وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و ساختمان در واحدهای شهری نیز در این طرح مشخص می‌شود.

نقصان محمدی با اشاره به اینکه اجرای طرح تفصیلی شهرستان مزیت‌ها گوناگونی دارد عنوان کرد: اولویت‌های مربوط به بهسازی و نوسازی همچنین توسعه و حل مشکلات شهری نیز در طرح تعیین می‌شود که در فرآیندهای بعدی، اطلاعات مالکان و اسناد ثبتی تهیه و تنظیم خواهد شد.

در ادامه این نشست نیز مشاور طرح تفصیلی شهرستان میبد با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت طرح تفصیلی به بررسی نقطه نظرات اعضای نشست پرداخت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار