معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای در استان 4هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌شود از این سطح 30هزار تن محصول برداشت شود.
کد خبر: ۳۴۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 24 December 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید حسن حسینی بابیان اینکه ذرت نقش مهمی در تأمین مواد غذایی واحدهای دام‌پروری و پرورش طیور دارد، تصریح کرد: به دلیل افزایش سطح زیر کشت، آموزش بهره برداران، استفاده از ارقام مرغوب و پربازده، تولید امسال نسبت به سال قبل 47درصد افزایش دارد.
 
وی با اشاره به اینکه ذرت از محصولاتی است که نیاز آبی زیادی دارد، اضافه کرد: در راستای مدیریت مصرف آب، سازمان جهاد کشاورزی استان، توسعه شیوه کشت ذرت را به‌صورت نوار تیپ در استان اجرایی کرده است.
 
حسینی بابیان اینکه شهرستان‌های رودان و حاجی‌آباد از مناطق مهم تولید ذرت دانه‌ای در استان هستند، عنوان کرد: محصولات تولیدشده باقیمت هر کیلوگرم 1036تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.
 
این مقام مسئول اظهار کرد: ذرت تولیدشده علاوه بر تأمین نیاز واحدهای دام‌پروری و مرغداری‌ها در بورس کالای کشاورزی ایران عرضه خواهد شد.
 
حسینی خاطرنشان کرد: کشت ذرت دانه‌ای در هرمزگان از اواخر تیرماه آغاز و تا اواسط شهریور ادامه دارد و عملیات برداشت آن از اواسط آذرماه شروع و تا اوایل بهمن‌ماه ادامه دارد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار