نمایندگان استان قم در دوره رفت جام خلیج‌فارس نتایج بسیار ضعیفی را گرفتند به حدی که بسیاری از کارشناسان فوتبال کشور معتقدند که این بدترین دوره صبا در لیگ برتر بوده است.
کد خبر: ۳۴۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ 24 December 2016
به گزارش تابناک قم، صبای قم در هفته پانزدهم و پایانی دور رفت لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور ‌‌با شکست یک بر صفر برابر استقلال خوزستان به روند ناکامی‌های خود ادامه داد.

نمایندگان استان قم در دوره رفت جام خلیج‌فارس نتایج بسیار ضعیفی را گرفتند به حدی که بسیاری از کارشناسان فوتبال کشور معتقدند که این بدترین دوره صبا در لیگ برتر بوده است.

باشگاه صبا، پیش‌ازاین که به قم بیایید روزگار بسیار خوبی را در تهران تجربه کرد و بازیکنانی همچون علی دایی، محمد نوازی و یحیی گل محمدی در آن توپ می‌زدند و در همان زمان به‌عنوان قهرمانی جام حذفی رسید و نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا شد.

مدتی بود که تیم‌های تهرانی به استان‌های دیگر منتقل می‌شدند که استان قم نیز در این نقل و انتقالات صاحب یک تیم شد که البته تنها استانی بود که موفق شد تیم خود را تا به اینجای کار در لیگ برتر نگه دارد.

پس از انتقال این تیم به قم، بسیاری افق‌های روشنی را در صبا و فوتبال قم پیش‌بینی می‌کردند، که این امر کمی تحقق یافت.

در سال‌های ابتدایی صبا مدیران این باشگاه در لیگ خود را به شکل مدعی نشان دادند و بازیکنانی مثل محمد نوری، امیرحسین فشنگچی، شیث رضایی، غلامرضا رضایی را در اختیار گرفتند. در آن زمان‌ها باز صبا بار دیگر تجربه حضور در جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کرد.

پس از  گذشت مدتی از آن روزهای خوش برای فوتبال قم دیگر رنگ شادی به باشگاه صبا برنگشت، این تیم مدام با مشکلات بسیار زیادی که عمدتاً مسائل مالی بود دست‌وپنجه نرم کرد.

مشکلات گذشته دست از سر صبا برنداشت و در سال 95 نیز کار را برای مجموعه باشگاه صبا سخت‌تر کرد و تیم صبای قم تنها نماینده این استان در لیگ برتر 20 روز مانده به مسابقات تشکیل شد.

طبیعی است، تیمی که در مدت کوتاه تشکیل شود، نه زمان کافی برای انجام تمرین خواهد داشت و نه بودجه لازم برای جذب بازیکنان نام دار، از ابتدا به نظر می‌رسید که صبا در شانزدهمین دوره لیگ تنها بر صرف حضور راهی لیگ شده است و قصد مدیران مجموعه تنها نگه‌داشتن این تیم با چنگ و دندان است.

صبا بابی پولی و کم بودن زمان خود نتوانست بازیکنان مدنظر را جذب کند و صمد مرفاوی نیز بارها این مسئله را عنوان می‌کرد اما کسی از متولیان امر گوش شنوایی برای این ماجرا نداشت.

شاگردان عبدالصمد مرفاوی در پانزده هفته تنها یک پیروزی و شش تساوی و هشت شکست را به‌دست آوردند که این نتایج این تیم را به جمع فانوس به‌دستان انتهای جدولی فرستاده است.

صبای قم هم‌اکنون 9 امتیازی است و عنوان پانزدهم جدول شانزده تیمی را به خود اختصاص داده است که این جایگاه و این امتیاز نشان‌دهنده یک زنگ خطر برای صبا محسوب می‌شود.

به گفته مدیران باشگاه صبا، هیچ‌یک از ادارات استان تاکنون حمایتی از این تیم نداشته و یک‌ریال بودجه دولتی به صبا تزریق نشده است و همین موجب نتایج ضعیف شده است.

اگر بخواهیم میانه‌روی کنیم، در می‌یابیم که مقصر ماجرا کادر فنی صبا نیست و علت اصلی ماجرا مدیران استانی در صبا دو فصل پیش با همین کادر در لیگ برتر حاضر شد و در نیم فصل نخست، در جمع مدعیان قرار داشت که پس از جدا شدن مرفاوی به رتبه‌های میانه جدولی بسنده کرد.

نکته مهمی که امروز همه اصحاب رسانه و جمعیت فوتبال قم به دنبال آن هستند، نجات دادن صبای قم از این وضعیت بحرانی است.

اگر تنها بودجه اندکی به این تیم تزریق شود تا بتواند 3 الی 4 بازیکن در حد و اندازه لیگ برتر را جذب کند مطمئناً از این شرایط بد خارج می‌شود و سال آینده بازهم شاهد حضور این تیم در لیگ خواهیم بود.

اما اگر این امر انجام نپذیرد کاملاً مشخص می‌شود که بر سر نخواستن این در استان قم دعواست و همه مسئولان قمی دست بر دست هم داده‌اند تا این سقوط و غایت و مقصد از این کارشان مشخص نیست.

تمامی ادارات ظرفیت این رادارند که در لیگ‌های مختلف تیم‌داری کنند که به‌عنوان‌مثال شهرداری تبریز اما در قم چنین حمایتی از سوی شهرداری وجود ندارد.

نیم فصل نخست به‌تازگی به اتمام رسیده است، اگر مسئولان قم خواهان ماندن صبا هستند باید از امروز جامه عمل بپوشند وگرنه از همین حالا خدانگه‌دار صبای قم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار